Gå til innhold
Arkivverket

Trenger tydehjelp til Anne Fridericke sin dåp i Eiker 1801.

Runar Husengen
 Del

Recommended Posts

Hei igjen :)

Trenger tydehjelp til Anne Fridericke sin dåp i Eiker i 1801. 

Jeg klarer å tyde noe selv: Peder Friedrichsen ...... ungkarl, matros? og Karen Christiansdatter .... fra Bragern..

Ser det står Kongsberg litt lenger nede.

Lenke til dåp (nr 5, høyre side): https://media.digitalarkivet.no/view/8488/173

SAKO, Eiker kirkebøker, F/Fa/L0009: Ministerialbok nr. I 9, 1789-1806, s. 340-341

Flott om noen kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik trur eg:

Peder Fridrichsen i Bragernæs, Ungkarl og Matros og Karen ChristiansDatter ligeledes fra Bragernæs s. fald..? i Barselseng paa sin Reise til Kongsberg udi Udstøen, Poule Eje / Uægte  Børn Anne Fridericke, føed d. 23d Octbr. T. B. Sara HansD. i Granbacken, Larine ChristiansD. fra Bragernæs, Ole Olsen Poule, Hans Pedersen ibd., Thomes Udstøen.

• Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser det slik:

Peder Friderichsen i Bragernæs, Ungkarl og Matros og Karen Christians Datter ligeledes fra Bragernæs (falden i Barselseng paa sin Reise til Kongsberg udi Rudstøen, Poule Eje) uægte Barn Anne Frideriche, føed d. 23d Octbr. T. B: Sara HansD. i Granbachen, Larine ChristiansD. fra Bragernæs, Ole Olsen Poule, Hans Pedersen ibd., Thommes Rudstøen.

• Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må bety at fødselen kom brått på under reisa, dermed havna ho (fall ho) i barselseng der ho fekk rom, på Poule Eje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Richard Johan Natvig said:

Det må bety at fødselen kom brått på under reisa, dermed havna ho (fall ho) i barselseng der ho fekk rom, på Poule Eje.

Tusen takk igjen Richard :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.