Gå til innhold
Arkivverket

Manntala frå 1666 og 1701 - Landsomfattande søk


Torbjørn Igelkjøn
 Del

Recommended Posts

Eg har eit ynskje om at det blir opna for listespesifikke søk i MT1666 og MT1701, slik som i seinare folketeljingar. Vil dette bli ordna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Eg har eit ynskje om at det blir opna for listespesifikke søk i MT1666 og MT1701, slik som i seinare folketeljingar. Vil dette bli ordna?

 

Siden ingen andre har svart så langt:

 

Jeg tror ikke det er planlagt å lage listespesifikke søk for disse kildeseriene, men behovet er egentlig dekket av det avanserte personsøket, hvor man kan filtrere på hhv. "Manntallet 1701", "Sokneprestenes manntall 1663-1666" og "Fogdenes manntall 1663-1666". Avansert personsøk har riktignok kun standard søkefelt, og ikke søkefelt tilpasset de konkrete kildeseriene, men standard-søkefeltene fanger vel opp praktisk alt av interesse i disse manntallene (navn, alder, stilling og stand, bosted).

 

Eksempel med MT1701: https://www.digitalarkivet.no/search/persons/advanced?from=&to=&jt[]=38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har du faktisk heilt rett i, så det finst sikkert viktigare ting for utviklarane å ta tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.