Gå til innhold
Arkivverket

Mine Norges Slægtninge i Tresfjord , Vestnes


Magnus Torstein Jogvansson Johansen
 Del

Recommended Posts

I folketeljinga 1801 (Eidi sokn , Eysturey prestegjeld)

http://www.history.fo/index.php?id=12&L=508&imgid=10857&cHash=d5858a6c8b9062000ff8e37520793289

er "Knud Olesen" oppgjeven til 57 år. Det flyttar fødselsåret til om lag 1744.

 

Sidan datoane for truloving (10.des 1780) og vigsel (17.jan 1781) tydelegvis er kjende, kan ein finne innførslene i kyrkjeboka

http://www.history.fo/index.php?id=12&imgid=468&cHash=65e88168ee3f286e1bdd9ab06d91d4df

(men her står det ikkje alder).

 

 

Elles ser eg at kjelda til å heimfeste Knut til Tresfjord må vere eit skriv frå futen Jacob Andreas Eeg på Gjermundnes (1774), som vert sitert s. 284 i årsskriftet til Romsdal sogelag (sjå #19 ovanfor). (Det er uklart om forfattarane har sett skrivet, eller berre siterer frå nokon annan som siterer....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så må jeg i holdt med en Slægtsforsker der også fås med DNA - forde uden noget bevis duer resten ikke . Men det er bare så forfærdelig dyrt at  leje - det hvide ud af Øjnene .   Hire a Researcher foreksempel. ????

 

Jeg kan desværre ikke blive hængende med disse Kirkebøgerne . Har sagt at jeg er ikke lokal kendt i Norge . 

Endret av Magnus Torstein Jogvansson Johansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterkommere til Knud Olsen som kom fra Norge har forsket på denne slekta og kartlagt linjene frem til dagens etterslekt. Jeg hadde også litt e-post korrespondanse med disse. Hvem denne Knut var, og hans opphav er det kun indisier til. Jeg mener å ha klarlagt farslinje fra mulig halvbror og til nålevende så her kan det jo være muligheter med DNA. 

 

Men nå har jeg jo fått klar beskjed om å holde meg unna Magnus sin "slektsforsking", og det er nok best slik. Men er det andre fra Færøyene som følger med så står jeg til disposisjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tak for din frækhed sådant uden videre Helge  Bjerkevoll imod mig noget jeg ikke glemmer dig sådan uden videre. Hvem har bedt dig lytte til sådan en Qvisling , det behøver du aldeles ikki gøre  . Men når du således spør Hitler hvem der er Statsminister i Norge på samme måde som Qvisling - Så er du  noget der ligner en Forræderisk Norsk Lort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Magnus Torstein Jogvansson Johansen skrev:

Tak for din frækhed sådant uden videre Helge  Bjerkevoll imod mig noget jeg ikke glemmer dig sådan uden videre. Hvem har bedt dig lytte til sådan en Qvisling , det behøver du aldeles ikki gøre  . Men når du således spør Hitler hvem der er Statsminister i Norge på samme måde som Qvisling - Så er du  noget der ligner en Forræderisk Norsk Lort. 

 

Slik stygg ordveksling bør ikke forekomme på forumet! 

  • Takk 1
  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Magnus Torstein Jogvansson Johansen skrev:

Tak for din frækhed sådant uden videre Helge  Bjerkevoll imod mig noget jeg ikke glemmer dig sådan uden videre. Hvem har bedt dig lytte til sådan en Qvisling , det behøver du aldeles ikki gøre  . Men når du således spør Hitler hvem der er Statsminister i Norge på samme måde som Qvisling - Så er du  noget der ligner en Forræderisk Norsk Lort. 

 

Virkelig? Dette er lavmål. 

  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.