Marius Holm Enerud Skrevet September 8, 2019 Del Skrevet September 8, 2019 Heisan, Jeg trenger litt hjelp til tydingen av denne teksten. det er noen ord jeg ikke greier å tyde: 01 eller ikke. Vidnet har været 02 Møller ved Ingier Brug i 03 2 Aar og i 2 Sommere af dis- 04 se Aar blev der dæmmet, [??]- 05 ?? der, om Sommeren [??] 06 [??] Noget iblandt. I de På forhånd takk, Mvh Marius H. Enerud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet September 8, 2019 Del Skrevet September 8, 2019 Første ordet er uagtet. Neste ord er regnede. Gunnar Sigdestad reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Holm Enerud Skrevet September 8, 2019 Forfatter Del Skrevet September 8, 2019 Takk for tydingen, Else 🙂 Jeg forstår fremdeles ikke helt setningen. Er den grammatisk riktig? mvh Marius Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Holt Sandblost Skrevet September 8, 2019 Del Skrevet September 8, 2019 Hei! Jeg tolker teksten slik (veldig fritt oversatt): Disse årene ble (elven) demmet opp, til tross for at det regnet litt i blant. Saken handler kanskje om vannføring i elva? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Holm Enerud Skrevet September 8, 2019 Forfatter Del Skrevet September 8, 2019 Ja, det stemme 22 minutter siden, Knut Holt Sandblost skrev: Hei! Jeg tolker teksten slik (veldig fritt oversatt): Disse årene ble (elven) demmet opp, til tross for at det regnet litt i blant. Saken handler kanskje om vannføring i elva? Ja det stemmer Knut. Beklager, skulle fortalt litt om bakgrunnen her. Teksten handler om at en demning i en bekkekvern. Så «uagtet» betyr «selv om»/til tross? Da gir jo setningen mening 🙂 Gunnar Sigdestad reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå