Marianne Rønning #1 Posted September 16 Hei. Jeg skal sende inn skjema til arkiverket for å finne ut om et dødsfall. Men det er i Chicago i 1961 til en som er fra Norge. Men det virker som om det bare er de som bodde i Norge. Kan en sende inn skjema for dødsfall i utlandet også? Har sendt inn noe på personen fra før, men da visste jeg ikke hvor han døde og ikke når. Mvh Marianne Rønning Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ann-Mary Engum #2 Posted September 16 (edited) 1 time siden, Marianne Rønning skrev: Hei. Jeg skal sende inn skjema til arkiverket for å finne ut om et dødsfall. Men det er i Chicago i 1961 til en som er fra Norge. Men det virker som om det bare er de som bodde i Norge. Kan en sende inn skjema for dødsfall i utlandet også? Har sendt inn noe på personen fra før, men da visste jeg ikke hvor han døde og ikke når. Mvh Marianne Rønning Bodde vedkommende i utlandet,finnes vel opplysningene der han døde. Tror ikke Arkivverket sitter med de opplysningene. Hvem var det,og når døde vedkommende? Edited September 16 by Ann-Mary Engum Quote Share this post Link to post Share on other sites
Marianne Rønning #3 Posted September 16 Det er denne personen jeg har skrevet om tidligere. Jeg har fått noe ny informasjon. Fra en slektning jeg har fått kontakt med så har jeg hørt han ble drept i Chicago.Men det var alt hun haddde hørt. I tillegg har jeg fått litt hjelp fra ei facebook gruppe. Vi er interessert i hva som skjedde og mer nøyaktig når det skjedde 1 Torbjørn Igelkjøn reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ann-Mary Engum #4 Posted September 16 (edited) 42 minutter siden, Marianne Rønning skrev: Det er denne personen jeg har skrevet om tidligere. Jeg har fått noe ny informasjon. Fra en slektning jeg har fått kontakt med så har jeg hørt han ble drept i Chicago.Men det var alt hun haddde hørt. I tillegg har jeg fått litt hjelp fra ei facebook gruppe. Vi er interessert i hva som skjedde og mer nøyaktig når det skjedde Ingen treff noen steder i Amerika,når det gjelder angivelig dødsfall på David Jørgensen/Jorgensen i 1961. ? David Jorkensan United States Census, 1940 Name: David Jorkensan • Edit Event Type: Census Event Date: 1940 Event Place: Ward 34, Chicago, Chicago City, Cook, Illinois, United States Gender: Male Age: 37 Marital Status: Married Race: White Race: White Relationship to Head of Household: Head Relationship to Head of Household: Head Birthplace: Norway Birth Year (Estimated): 1903 Last Place of Residence: Same Place Household Role Sex Age Birthplace David Jorkensan Head Male 37 Norway Caroline Jorkensan Wife Female 29 Poland https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:KW1K-FDX Ser at det står "Shipping Clerk," i feltet OCCUPATION,og noe med "Electric appliances" i feltet INDUSTRY Han bodde på samme plass 1 april 1935. View the original document Edited September 16 by Ann-Mary Engum Quote Share this post Link to post Share on other sites
Marianne Rønning #5 Posted September 16 Ikke sikkert det er mulig å finne ut av. Hadde bare vært interessant å vite hva som skjedde: Denne Emily jorgensen må jo være dattera eller kona vil jeg tro. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ann-Mary Engum #6 Posted September 16 5 minutter siden, Marianne Rønning skrev: Ikke sikkert det er mulig å finne ut av. Hadde bare vært interessant å vite hva som skjedde: Denne Emily jorgensen må jo være dattera eller kona vil jeg tro. Fortsett heller i det gamle temaet. Quote Share this post Link to post Share on other sites