Gå til innhold
Arkivverket

Dødsfall Chicago 1961


Marianne Rønning
 Del

Recommended Posts

Hei.

Jeg skal sende inn skjema til arkiverket for å finne ut om et dødsfall. Men det er i Chicago i 1961 til en som er fra Norge. Men det virker som om det bare er de som bodde i Norge. Kan en sende inn skjema for dødsfall i utlandet også? Har sendt inn noe på personen fra før, men da visste jeg ikke hvor han døde og ikke når.

 

Mvh

Marianne Rønning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marianne Rønning skrev:

Hei.

Jeg skal sende inn skjema til arkiverket for å finne ut om et dødsfall. Men det er i Chicago i 1961 til en som er fra Norge. Men det virker som om det bare er de som bodde i Norge. Kan en sende inn skjema for dødsfall i utlandet også? Har sendt inn noe på personen fra før, men da visste jeg ikke hvor han døde og ikke når.

 

Mvh

Marianne Rønning

 

Bodde vedkommende i utlandet,finnes vel opplysningene der han døde.

Tror ikke Arkivverket sitter med de opplysningene.

 

Hvem var det,og når døde vedkommende?

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er denne personen jeg har skrevet om tidligere. Jeg har fått noe ny informasjon. Fra en slektning jeg har fått kontakt med så har jeg hørt han ble drept i Chicago.Men det var alt hun haddde hørt.  I tillegg har jeg fått litt hjelp fra ei facebook gruppe. Vi er interessert i hva som skjedde og mer nøyaktig når det skjedde

Image.png.jpe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Marianne Rønning skrev:

Det er denne personen jeg har skrevet om tidligere. Jeg har fått noe ny informasjon. Fra en slektning jeg har fått kontakt med så har jeg hørt han ble drept i Chicago.Men det var alt hun haddde hørt.  I tillegg har jeg fått litt hjelp fra ei facebook gruppe. Vi er interessert i hva som skjedde og mer nøyaktig når det skjedde

Image.png.jpe

 

Ingen treff noen steder i Amerika,når det gjelder angivelig dødsfall på David Jørgensen/Jorgensen i 1961.

 

 

 

?

David Jorkensan

United States Census, 1940

Name: David Jorkensan • Edit
Event Type: Census
Event Date: 1940
Event Place: Ward 34, Chicago, Chicago City, Cook, Illinois, United States
Gender: Male
Age: 37
Marital Status: Married
Race: White
Race: White
Relationship to Head of Household: Head
Relationship to Head of Household: Head
Birthplace: Norway
Birth Year (Estimated): 1903
Last Place of Residence: Same Place
Household
Role
Sex
Age
Birthplace
David Jorkensan
Head
Male
37
Norway
Wife
Female
29
Poland

https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:KW1K-FDX

 

 

Ser at det står "Shipping Clerk," i feltet OCCUPATION,og  noe med "Electric appliances" i feltet INDUSTRY

Han bodde på samme plass 1 april 1935.

View the original document

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikkert det er mulig å finne ut av. Hadde bare vært interessant å vite hva som skjedde: Denne Emily jorgensen må jo være dattera eller kona vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Marianne Rønning skrev:

Ikke sikkert det er mulig å finne ut av. Hadde bare vært interessant å vite hva som skjedde: Denne Emily jorgensen må jo være dattera eller kona vil jeg tro.

 

Fortsett heller i det gamle temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.