Rune Nordseter Skrevet Oktober 1, 2019 Del Skrevet Oktober 1, 2019 (endret) Jeg holder på med en kriminalsak fra 1907, og jeg klarer å tyde det aller meste. Denne teksten har jeg derimot store problemer med. Jeg skal prøve meg på det jeg forstår, kan noen hjelpe meg å fylle inn? Første delen er grei, frem til: Mistænkte for tyveriet er et fuentimmer i 20a. 25 års alderen, midd. høi, tykfalden, rundt, glat, fyldigt ansigt, lyseblondt hår og iført grågrønt kjoleskjørt og kort ? af samme? tøi, der var lidt afrundet foran nedentil og grøn hat, lidt ? med midd. store bremmer og vistnok nogle søde blomster til pynt. Hun hadde meget stort hår, som i panden så ud til at være op klippet og krøllet, samt øredobber der glinset som en sten. Spørsmålstegn på de ordene jeg ikke forstår. Resten av dokumentet har jeg kontroll på. Endret Oktober 1, 2019 av Rune Nordseter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard Johan Natvig Skrevet Oktober 1, 2019 Del Skrevet Oktober 1, 2019 2 timer siden, Rune Nordseter skrev: iført grågrønt kjoleskjørt og kort ? af samme? tø kort kufte af samme sort tøi 2 timer siden, Rune Nordseter skrev: grøn hat, lidt ? (usikker:) grøn hat, lidt skjæv Rune Nordseter reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Nordseter Skrevet Oktober 2, 2019 Forfatter Del Skrevet Oktober 2, 2019 21 timer siden, Richard Johan Natvig skrev: kort kufte af samme sort tøi (usikker:) grøn hat, lidt skjæv Helt supert, tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet Oktober 2, 2019 Del Skrevet Oktober 2, 2019 Jeg leser: Mistænkte for tyveriet er et fuentimmer i 20 a 25 års alderen, midd. høi, tykfalden, rundt, lyst fyldigt ansigt, lyseblondt hår og iført grågrønt kjoleskjørt og kort kufte af samme sort tøi, der var lidt afrundet foran nedentil og grøn hat, lidt skjæv med midd. store bremmer og vistnok nogle røde blomster til pyndt. Hun hadde meget stort hår, som i panden så ud til at være afklippet og krøllet, samt øredobber der glinsed som en sten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Nordseter Skrevet Oktober 3, 2019 Forfatter Del Skrevet Oktober 3, 2019 23 timer siden, Else B. Rustad skrev: Jeg leser: Mistænkte for tyveriet er et fuentimmer i 20 a 25 års alderen, midd. høi, tykfalden, rundt, lyst fyldigt ansigt, lyseblondt hår og iført grågrønt kjoleskjørt og kort kufte af samme sort tøi, der var lidt afrundet foran nedentil og grøn hat, lidt skjæv med midd. store bremmer og vistnok nogle røde blomster til pyndt. Hun hadde meget stort hår, som i panden så ud til at være afklippet og krøllet, samt øredobber der glinsed som en sten. Jeg tror du har helt rett, Tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå