Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Tyding av hvor vielse fant sted

Recommended Posts

Hei. Prøver å finne vielsen mellom mine tippoldeforeldre, for å bekrefte brudens far. Etter hva jeg tyder ble de gift 1. eller 5. mai 1886, men jeg klarer ikke tyde hvor. Brudgommen er Carl/Karl Edvard Berg født 2. september 1864 i Trondheim. Hans far het Hans Christian Berg. Bruden er Severine Marie Husby født 1861 i Strinda. Hennes far kan kanskje være Sivert Eriksen Husby, født ca. 1825 i Romsdals amt, som forhåpentligvis bekreftes om jeg finner vielsen.

Dato og sted for ekteskapsinngåelse er nevnt ved fødselen til deres barn.

Endret av Magnus Kjøren Berg
Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/242709-tyding-av-hvor-vielse-fant-sted/
Del på andre sider

35 minutter siden, Magnus Kjøren Berg skrev:

Hei. Prøver å finne vielsen mellom mine tippoldeforeldre, for å bekrefte brudens far. Etter hva jeg tyder ble de gift 1. eller 5. mai 1886, men jeg klarer ikke tyde hvor. Brudgommen er Carl/Karl Edvard Berg født 2. september 1864 i Trondheim. Hans far het Hans Christian Berg. Bruden er Severine Marie Husby født 1861 i Strinda. Hennes far kan kanskje være Sivert Eriksen Husby, født ca. 1825 i Romsdals amt, som forhåpentligvis bekreftes om jeg finner vielsen.

Dato og sted for ekteskapsinngåelse er nevnt ved fødselen til deres barn.

Synes det står at de ble borgerlig viet 5/5-1886 i Domsognet. 

Ser ikke ut til at borgerlige vielser er ført i kirkeboken for Domkirken. 

Du har postet på tydeforumet. 

Du bør poste spørsmålet på brukerforumet. 

Endret av Ann-Mary Engum

Hei og takk for kjapp respons. Jeg publiserte i tydeforumet da jeg håper jeg skulle finne det selv bare jeg visst hvor vielsen fant sted. Men med borgerlig vielse blir det verre. Takker for tilbakemelding.

• Liker 1

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.