Gå til innhold
Arkivverket

Anne Margrethe f 13 sept 1834

Ann-Mary Engum
 Del

Recommended Posts

Dette er hva jeg leser:

Publici [utydelig...] Hans Simonsens og [utydelig] Gunhild M: Christophersdatters  
4de(?) Barn født 13 September paa Steensland i Trondenes Sogn, døbt af Giordemoderen [utydelig] Anna Rasmusdatter [utydelig] og kaldet Anne Margrethe [utydelig] ungkar Sivert Hendriks, STOKKE, [utydelig] Johan Buurmester og [utydelig], Olava Lund: Christiansd. [utydelig] pige Anne B. Rasmusd.

(Nokså usikker på a og e flere steder)

Men jeg ser at andre har prøvd seg før på denne dåpen, og det kan være lurt å sammenlikne, for det er ikke helt overlapp. http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16685&idx_id=16685&uid=ny&idx_side=-101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Inger Hohler skrev:

Dette er hva jeg leser:

Publici [utydelig...] Hans Simonsens og [utydelig] Gunhild M: Christophersdatters  
4de(?) Barn født 13 September paa Steensland i Trondenes Sogn, døbt af Giordemoderen [utydelig] Anna Rasmusdatter [utydelig] og kaldet Anne Margrethe [utydelig] ungkar Sivert Hendriks, STOKKE, [utydelig] Johan Buurmester og [utydelig], Olava Lund: Christiansd. [utydelig] pige Anne B. Rasmusd.

(Nokså usikker på a og e flere steder)

Men jeg ser at andre har prøvd seg før på denne dåpen, og det kan være lurt å sammenlikne, for det er ikke helt overlapp. http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16685&idx_id=16685&uid=ny&idx_side=-101

Tusen hjertelig takk, Inger! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitt blekk-klattener det noen bokstaver som ikke lar seg lese, men jeg tror nok også den tolkningen er riktig. hus..ue, men en sannsynlig t etter s.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.