Gå til innhold
Arkivverket

Tydehjelp fangeprotokoll?


Liz Günther
 Del

Recommended Posts

Tydehjelp?

Jeg har måttet gi meg på tydingen av teksten øverst på høyre side, mye av det har jeg funnet ut av, men føler at  jeg går glipp av viktige detaljer. Håper noen kan hjelpe meg å fylle inn tomrommene 😃

Har siden Løsladelse,  ?? 24 Juni 1876 opholdt sig her i Byen.

?? ?? 1877 blev han gift. Børnene Alexander (4 1/2 Aar), Alfred Mart?? (2 ½ Aar), og ?? ?? (6 ??) er hjemme hos Konen i Lakkegaden 37, hvor Foreldrene ?? ?? Moderen?? Bor, ?? Fadren er Død for ½ Aars Tid siden.

Modren har Hjelp af C?? og  f?? Lakke. Konen har  (…..og så klarer jeg ikke finne ut av resten av setningen…)   

Setter pris på all hjelp!


https://media.digitalarkivet.no/view/75904/110

Skjermbilde.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paaske 1877 (?)

 

Berthe/Bertha Oline (?)

 

Konen har Hjelp af Café... Lakke... (??)

Endret av Frank Marton Pedersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Frank Marton Pedersen skrev:

...

Berthe/Bertha Oline (?)

.....

Takk for innspillet, du hjalp meg på sporet av en hittil ukjent datter registrert i Kirkebøkene som Alberthine Otilie 🙂

 

Håper noen  som ser spørsmålet mitt klarer å hjelpe meg med den siste setningen (etter "Lakke") 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har siden Løsladelsen herifra 24 Juni 1876 opholdt sig her i Byen. Paaske 1877 blev han gift. Børnene Alexander (4 1/2 Aar), Alfred Martinus (2 1/2 Aar) og Berthe Otilie (6 Maaneder) ere hjemme hos Konen, Lakkegaden 37, hvor Forældrene eller rettere sagt Moderen bor, idet Faderen er død for 1/2 Aar siden. Moderen har Hjelp af Cassen og syr Sække[?] [....]

Endret av Gunnar Sigdestad
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Gunnar Sigdestad skrev:

Har siden Løsladelsen herifra 24 Juni 1876 opholdt sig her i Byen. Paaske 1877 blev han gift. Børnene Alexander (4 1/2 Aar), Alfred Martinus (2 1/2 Aar) og Berthe Otilie (6 Maaneder) ere hjemme hos Konen, Lakkegaden 37, hvor Forældrene eller rettere sagt Moderen bor, idet Faderen er død for 1/2 Aar siden. Moderen har Hjelp af Cassen og syr Sække[?] [....]

 Sække? Ja det kan det nok godt være står der. 👍Supert! 

 

Endret av Liz Günther
formatering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.