Gå til innhold
Arkivverket

Anders Christenson «Heiberg» på Rønnei i Luster (1632-1706) - kvar vart det av sønene Teus og Christen? - eit «gamalt» mysterium!


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Anders Christenson Rønnei, av ætti som til dagleg vert referert til som «Heiberg» (1632-1705) var gardbrukar på garden Rønnei i Luster.  Han var gift med Malena Monsdotter (1645-1725), dotter av sorenskrivar Mons Nilsson på Skjær i Lærdal.  Noko skifte etter Anders kjenner me ikkje til, men me veit han og Malena i alle fall fekk sju born, desse fem:

 

* Britha Andersdotter (1670-1740), vart gift med gardbrukar Erik Pederson Klingenberg på Amla i Sogndal.

 

* Peder Andersson (1675-1740), vart gift med Elei Wilkensdotter Velthuus frå Bergen og var landhandlar på Farnes i Årdal.

 

* Metta Andersdotter (1677-1759), vart gift første gongen med handelsmann Adam Stevelinson Reutz (1673-1722) og sidan med hsandelsmann Arne Chrostopher Thomasson Rein (1690-1749).  Dei budde båe på Heltne i Luster.

 

* Hans Andersson (1683-1719), vart gardbrukar på Rønnei i Luster

 

* Maren «Massi» Andersdotter (1687-1768), vart gift med gardbrukar Tøger Henrikson Nitter på Rønnei i Luster.

 

samt desse to gutane:

 

* Teus Andersson, fødd kring 1673

 

* Christen Andersson, fødd kring 1685

 

Teus og Christen reiste til sjøs i ung alder og kjem aldri attende til Luster, men kvar i all verdi kan dei ha vorte av?  Eg ser ikkje bort ifrå at dei kan ha skrive seg RØNNE slik broren Peder gjorde i Årdal!  Kan Bergen eller København ha vore eit reisemål?

 

Eg ser elles ikkje bort ifrå at det kan ha vore fleire born i denne huslyden.  Det burde til dømes ha vore ein son Mons!?

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Grethe for framhenting av kjeldematerialet mitt.  So kvar i all verdi kan desse gutane ho vore undervegs?

 

Kanskje dukkar dei opp i Amsterdam?  Eller kom dei attende til Bergen/København?

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand i freistnadane på å lokalisera lagnadane deira!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje Ivar Moe kan sjekke om de finnes i noen av de nederlandske kildene? Han har hatt tråder her tidligere om norske sjøfolk i Nederland. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg finner ingen Teus/Theus i  Nederland som kan passe med din Teus.

 

Vedrørende Christian, så har jeg kun denne som kan passe noenlunde. Selv det blir veldig spekulativt da jeg ikke klarer å finne andre kilder som kan underbygge.  I tillegg så var Christian Andersen/Andreassen som Nederlenderne ofte oversatte til Christiaan Andries, Andres, Anders  ikke et spesielt uvanlig navn. I tillegg er han kanskje i eldste laget.

 

 Christiaan Andries, on January 22, 1734 in the service of the Dutch East India Company. Døde 1736.

 

Departure

1734

Friday, January 22
Christiaan Andries (uit Bergen) joins as sailor with chamber Amsterdam. Departure of the ship Stadwijk bound for Ceylon

 

Sunday, May 2
100 days after departure
Arrival of the ship Stadwijk on the Cape

 

Thursday, May 27
25 days after arrival at the Cape
Departure of the ship Stadwijk of the Cape

 

Monday, August 30
95 days after departure from the Cape, 220 days after departure from the Netherlands
Arrival of the ship Stadwijk in Ceylon

 

1736

Thursday, July 12
902 days after employment
Resignation Christiaan Andries (Asia), reason: deceased

 

  • Departure
  • 1734
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.