Gå til innhold
Arkivverket

Dåpsmerknad på latin - tyding og omsetjing?

Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Eg har fått ei ny latinsk utfordring å dragast med.  Kan nokon hjelpa meg, please?

Eg syner til denne dåpen frå Stadln i Böhmen:

http://www.portafontium.eu/iipimage/30061088/dobra-voda-05_0360-n?x=401&y=84&w=614&h=251

Det gjeld dåpen til Barbara SCHMIDIN frå 24.4.1794 som har ein merknad på latin som eg tolkar slik:

Literas baptismales extradidit
propter ineundum matrimonium facul-
tate concessa ab … Servisii (= Servitii ?)
Dominio dato 10 julii 1831

Kan nokon hjelpa meg med ei omsetjng av dette?

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei Lars!

Et særdeles frynsete forsøk, utført ved hjelp av diverse leksikalske hjelpemidler, uten at det derfor på noen måte må taes for ‹god fisk›. Snarere tvert imot.

Dåpsattest [Literas baptimales.(eg. «dåpsbrev»)] er utlevert,[extradidit] for å innngå ekteskap[propter ineundum matrimonium], mulighet tillatt[facultate consessa (litt stokking av syntaksen her.)]

Ordet som står etter «ab»[fra] og før «servitii»[(Guds?)tjeneste,] klarer jeg desverre ikke å finne ut av.

Ser ut som at det må bety noe i retning av at en dåpsattest har vært fremvist for at ekteskap skal kunne inngåes/muliggjøres. Uvisst av hvilken grunn.

Beklager å ikke kunne være til mer hjelp.

Mvh

Endret av Even Stormoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Even for freistnadane på å tolka denne latinske teksten.

Eg tykkjer òg det heile ser ut til å ha å gjera med ein attest som vart utskriven i samband med inngåing av eit ekteskap.  Det er berre det at denne Barbara, dersom det då er «rett» Barbara, skal ha gift seg alt i 1812 etter at ho då var flytt til Bukowina (Romania), so kvifor skulle ho trenga ein attest so mange år etterpå?  Om ho i mellomtidi hadde vorte enkje (noko eg ikkje har prov på), skulle ikkje det gjera det naudsynt med ein dåpsattest...!

Ein ny kjempetakk for framifrå freistadar på å hjelpa meg!

Endret av Lars E. Øyane
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åduverden som jeg føler med deg Lars. – Jeg har heldigvis, (slektsforskningsmessig – for all del!) ingen kjente aner i Romania eller ‹deromkring›, men når granskningen her i ‹Gamlelandet› går så trått som den gjør, (for meg) så kan jeg bare fantasére om hvilke utfordringer du står over for ‹der nede›.

Kan bare ønske deg hell og lykke i videre arbeid.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider