Gå til innhold
Arkivverket

Utskrift av sivil tvistesak


Tore Stubberud
 Del

Recommended Posts

Hei, jeg er på jakt etter utskrift fra en sivil tvistesak om bruksrett på en eiendom (er ikke sikker på korrekt betegnelse her) fra Ringerike Tingrett, saken ble avsluttet med tinglysning av bruksrett i 1980. Jeg har eiendomsnr og saksnr på tingslyste dokumenter men vil ikke opplyse det i åpent forum. Det er ikke dokumentene om bruksrett jeg er ut etter, men saksdokumenter og kjennelse fra tvistesaken. Jeg har vært i kontakt med Ringerike Tingrett, som sier at alt materiale fra før 1990 er overført til Statsarkivet Konsberg, så spørsmålet er hvordan jeg går fram for å få utskrift av aktuelle dokumenter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Tore Stubberud skrev:

Jeg har vært i kontakt med Ringerike Tingrett, som sier at alt materiale fra før 1990 er overført til Statsarkivet Konsberg, så spørsmålet er hvordan jeg går fram for å få utskrift av aktuelle dokumenter. 

 

Du kan bestille oppslag: https://www.arkivverket.no/tjenester/bestill-en-enkeltopplysning

 

Men du må påregne lenger saksbehandlingstid nå, fordi alle ansatte i Arkivverket er pålagt hjemmekontor de nærmeste ukene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.