Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
einarH

kommer ikke inn på forum

Recommended Posts

einarH

Helt merkelig! Jeg åpner siden til DA, er automatisk innlogget, alt ok. MEN nå jeg går videre til forum er jeg ikke innlogget?? Resultatet er at jeg heller ikke kommer inn på forum for FT 1920..

Hva er feil? 

Kristian Hunskaar (Arkivverket)
13 minutter siden, einarH skrev:

Helt merkelig! Jeg åpner siden til DA, er automatisk innlogget, alt ok. MEN nå jeg går videre til forum er jeg ikke innlogget?? Resultatet er at jeg heller ikke kommer inn på forum for FT 1920..

Hva er feil? 

Forumet er en separat løsning, så det vil forekomme at man er innlogget i Digitalarkivet, men ikke i forumet. Er du ikke innlogget i forumet, finner du innloggingsverktøy øverst til høyre.

einarH

at det er to forskjellige systemer er nok grunnen ja, men så lenge jeg er innlogget på hovedsiden og går videre til forumsiden så er jeg ikke innlogget der. Problemet er at jeg gjerne skulle ha kommet inn på forum til FT 1920, men det kommer jo ikke frem siden jeg ikke er eller får logget inn. Når jeg forsøker står det at epostadresse er ukjent og at jeg ikke har konto.

Kristian Hunskaar (Arkivverket)
8 minutter siden, einarH skrev:

at det er to forskjellige systemer er nok grunnen ja, men så lenge jeg er innlogget på hovedsiden og går videre til forumsiden så er jeg ikke innlogget der. Problemet er at jeg gjerne skulle ha kommet inn på forum til FT 1920, men det kommer jo ikke frem siden jeg ikke er eller får logget inn. Når jeg forsøker står det at epostadresse er ukjent og at jeg ikke har konto.

Beklager; jeg tenkte ikke klart. Du er åpenbart innlogget i selve Digitalarkivet-forumet, siden du klarer å skrive innlegg her. Saken er at din brukerkonto ikke har tilgang til FT1920-forumet. Dette er nemlig et avgrenset del av Digitalarkivets forum som krever særskilt tilgang. Tilgang blir gitt til personer som er med på det frivillige arbeidet med å transkribere FT1920.

Hvis du er en slik frivillig, så har du hatt kontakt med en koordinator i Arkivverket. Denne koordinatoren kan gi deg tilgang til FT1920-forumet.