Gå til innhold
Arkivverket

Bolken med 2013-2014 i Døde 1951-2014 er fortsatt ikke søkbar...


Marius Hellerud
 Del

Recommended Posts

...selv om andre bolker av kilden, som ble publisert samme dato, for lengst er blitt søkbare.

 

Jeg vet det i blant kan gå en dag (eller natt) fra en database synes i listen over siste publiserte til alt er på plass, men denne siste bolken, med døde 2013-2014, virker altså å «henge» lovlig lenge? 

 

For øvrig en super kilde som har løst flere slektsproblemer, så takk for den!

 

Hilsen

Marius Hellerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har litt trøbbel med denne siste bolken av døds 1951-2014, men jeg regner med det er snakk om en dag eller to, så er det på plass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har etterlyst ei utviding av databasen over dødsfall 1995-2001 i mange år, og set stor pris på den nye databasen.

 

Er det nokon spesiell grunn til at databasen har ytterpunkt 1951 og 2014, og er det evt. planar om å utvide med dødsfall før 1951 og/eller etter 2014.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en del av personsøk/arkivdatabasen på digitalarkivet, eller et eget sted? Jeg har ikke funnet så nye dødsfall som jeg kan huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at også dødsfallene i 2013-2014 fanges opp av det globale søket på Digitalarkivets forside:

 

765060463_Skjermbilde2020-05-04kl_16_03_02.png.2023b38e067d13d29b8e1b5a4bbbcf97.png

 

I det kildespesifikke søket mangler derimot dødsfallene i 2013-2014: https://www.digitalarkivet.no/search/119/108008?fornavn=Liv&etternavn=Mikkelsen

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Karianne Fog Heen skrev:

Er dette en del av personsøk/arkivdatabasen på digitalarkivet, eller et eget sted? Jeg har ikke funnet så nye dødsfall som jeg kan huske.

 

Dersom du brukar "Finn kilde" og vel kategori -> diverse kilder -> dødsfall dukkar databasen opp der:

https://www.digitalarkivet.no/search/sources?s=&from=&to=&format=all&archive_key=&st[]=DODR

 

Det finst sikkert også andre måtar å finne databasen på, som f.eks fritekstsøk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har du jammen rett i, Kristian! Jeg hadde ikke brukt globalt søk for ikke å få for mange «forstyrrelser», men det er jo absolutt mulig å gå den veien i påvente av at feilen rettes.

Endret av Marius Hellerud
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er 2013-2014 søkbar både i det spesifikke og det generelle søket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.