Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Bolken med 2013-2014 i Døde 1951-2014 er fortsatt ikke søkbar...

Recommended Posts

...selv om andre bolker av kilden, som ble publisert samme dato, for lengst er blitt søkbare.

Jeg vet det i blant kan gå en dag (eller natt) fra en database synes i listen over siste publiserte til alt er på plass, men denne siste bolken, med døde 2013-2014, virker altså å «henge» lovlig lenge? 

For øvrig en super kilde som har løst flere slektsproblemer, så takk for den!

Hilsen

Marius Hellerud

Vi har litt trøbbel med denne siste bolken av døds 1951-2014, men jeg regner med det er snakk om en dag eller to, så er det på plass.

• Liker 1

Eg har etterlyst ei utviding av databasen over dødsfall 1995-2001 i mange år, og set stor pris på den nye databasen.

Er det nokon spesiell grunn til at databasen har ytterpunkt 1951 og 2014, og er det evt. planar om å utvide med dødsfall før 1951 og/eller etter 2014.

Endret av Torbjørn Igelkjøn

Det ser ut til at også dødsfallene i 2013-2014 fanges opp av det globale søket på Digitalarkivets forside:

765060463_Skjermbilde2020-05-04kl_16_03_02.png.2023b38e067d13d29b8e1b5a4bbbcf97.png

I det kildespesifikke søket mangler derimot dødsfallene i 2013-2014: https://www.digitalarkivet.no/search/119/108008?fornavn=Liv&etternavn=Mikkelsen

• Liker 1
  • Takk 1
25 minutter siden, Karianne Fog Heen skrev:

Er dette en del av personsøk/arkivdatabasen på digitalarkivet, eller et eget sted? Jeg har ikke funnet så nye dødsfall som jeg kan huske.

Dersom du brukar "Finn kilde" og vel kategori -> diverse kilder -> dødsfall dukkar databasen opp der:

https://www.digitalarkivet.no/search/sources?s=&from=&to=&format=all&archive_key=&st[]=DODR

Det finst sikkert også andre måtar å finne databasen på, som f.eks fritekstsøk.

• Liker 1

Ja, det har du jammen rett i, Kristian! Jeg hadde ikke brukt globalt søk for ikke å få for mange «forstyrrelser», men det er jo absolutt mulig å gå den veien i påvente av at feilen rettes.

Endret av Marius Hellerud
  • Liker 1
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.