Gå til innhold
Arkivverket

Tyding død Ingeborg Vågå i 1825

Astrid B. Hindhammer
 Del

Recommended Posts

Vel, et særdeles usikkert forsøk:

Hun er ganske bestemt en Hansdatter. Men hva som er gårdsnavnet/bostedet må nok lokalkjente gjette seg til. Kan se ut som det står noe i retning av Fjerding[ettellerannet]E [eie]. Hun døde i barselseng.

Dårlig hjelp en tidlig morgenstund, men forhåpentligvis til i hvert fall en smule nytte.

Mvh

Endret av Even Stormoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2020 den 6.09, Even Stormoen skrev:

Vel, et særdeles usikkert forsøk:

Hun er ganske bestemt en Hansdatter. Men hva som er gårdsnavnet/bostedet må nok lokalkjente gjette seg til. Kan se ut som det står noe i retning av Fjerding[ettellerannet]E [eie]. Hun døde i barselseng.

Dårlig hjelp en tidlig morgenstund, men forhåpentligvis til i hvert fall en smule nytte.

Mvh

Du har nok rett i at det er ei Hansdatter. 

Eg leiter etter ei Erichsdatter, men finn ho ikkje i det heile tatt.

Kanskje ho ikkje døde likevel? 😉 

Eg kan ikkje stole på presten i dette tidsrommet heller, for han skreiv mye feil, spesielt alderen på folk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjerdingrinE, les eg det som. Fjerdingreinseie, litt meir standardisert. Husmannsplass under Fjerdingrein i Heidal. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.