Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

https://media.digitalarkivet.no/view/9249/119

Er det nokon som klarer å tyde det som står på nr. 34  s. 221?

Eg ser at vedkommande heiter Ingeborg, men resten av namnet hennar står eg verkeleg fast på.

PÅ førehand, tusen takk for hjelpa!

Endret av Astrid B. Hindhammer

Vel, et særdeles usikkert forsøk:

Hun er ganske bestemt en Hansdatter. Men hva som er gårdsnavnet/bostedet må nok lokalkjente gjette seg til. Kan se ut som det står noe i retning av Fjerding[ettellerannet]E [eie]. Hun døde i barselseng.

Dårlig hjelp en tidlig morgenstund, men forhåpentligvis til i hvert fall en smule nytte.

Mvh

Endret av Even Stormoen
På 15.5.2020 den 6.09, Even Stormoen skrev:

Vel, et særdeles usikkert forsøk:

Hun er ganske bestemt en Hansdatter. Men hva som er gårdsnavnet/bostedet må nok lokalkjente gjette seg til. Kan se ut som det står noe i retning av Fjerding[ettellerannet]E [eie]. Hun døde i barselseng.

Dårlig hjelp en tidlig morgenstund, men forhåpentligvis til i hvert fall en smule nytte.

Mvh

Du har nok rett i at det er ei Hansdatter. 

Eg leiter etter ei Erichsdatter, men finn ho ikkje i det heile tatt.

Kanskje ho ikkje døde likevel? 😉 

Eg kan ikkje stole på presten i dette tidsrommet heller, for han skreiv mye feil, spesielt alderen på folk. 

• Liker 1

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.