Gå til innhold
Arkivverket

Kommandanten i Vardø: hvor oppbevares arkivet deres

Solveig Rønne
 Del

Recommended Posts

44 minutter siden, Solveig Rønne skrev:

Johan Hilmar Jacobsen døde i Vardø 5. november 1903

Han døde og ble gravlagt i Marseille ifølge forrige innlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det står "cf skriv fra kemneren af 12/11 03". I beste fall finnes dette innkomne skrivet i sokneprestens arkiv, men det er kanskje ikke så sannsynlig at det ennå eksisterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Takk til alle som har hjulpet til med å løse dette.  Det er rett og slett  imponerende! Jeg visste ikke at emnet lå her, for jeg la det inn i slekt og data sin etterlysningsside for Vardø. Så beklager at jeg ikke har svart tidligere.

Dette som kom fram her er veldig interessant. Etter å ha lest gjennom svar tror jeg det står "brev fra kommissæren" siden kommissæren er nevnt i den ene lenken min. Det står også oppgitt av Johan Hilmar døde av cachexi (syfilis?). Det ser jeg ikke kommer fram i dødsattesten, så det er kanskje slike ting som sto i brevet fra kommissæren?

Mvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Solveig Rønne skrev:

Står det på den franske siden?? Ser det ikke i oversettelsen...

Dødsårsak står ikkje i den franske dødsattesten. (Då ville eg ha skrive det .... 🙂   )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.