Gå til innhold
Arkivverket

Fogdreknskap i 1718 for gard nr 55 Bøtun

Anne Marie Bøtun Øyri
 Del

Recommended Posts

"bruges af Hans Endres:, Tollef Ols:, Hans Joens: og Erick"

eigarskap, om lag sånn:

"Leganger Præsteb: Sm: 2 løb huud 1,

Korn 8 ml, Dom Kirkens Cappelanie

Smør 1/2 løb, Vangs K: Korn 5 ml:

Frøsvigs Kirke Smør 1/2 løb

Ana Finde Smøre 2 løb Huud 2

Korn 8 mæhl:"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første kolonne tror jeg er:

Bøethun, bruges

af Hans Endres:

Tollef Ols:

Hans Jonas:(?)

og Erich

De påfølgende kolonner må jeg tilstå at jeg ikke skjønner noe av. Siste kolonne derimot tror jeg handler om eierforhold, altså hvor meget div. kirker (sogn?) eide i gården.

Selv om jeg har fått dette forklart utallige ganger av gode hjelpere her på forumet, er det som om hjernen min kobler ut når den blir konfrontert med bismerpund, mark, osv. osv. Så den (hjernen) nekter plent å lære seg disse tegnene. Jeg har forsøkt medarbeidersamtale, alvorlig tilsnakk, advarsel om oppsigelse – men hjernen durer friskt i vei med ignoransen. 😉 «Løb» – laup – kan den av en eller annen grunn gjenkjenne. Hmm.

Vel, uten disse ‹mystiske› enhetene [erstattet med (??)] , og med gedigne ‹hull›, tror jeg siste kolonne er noe sånt som:

Legangers Præsteb: Sm: 2 Løb huudt(?)

Korn (??) Dom Kirkens Cappelanie

Smør 1/2 Løb, Manger K: Korn 5 (??)

Frøsvigs Kirke Smør 1/2 Løb

Ana(?) Finde(?) Smør 2 Løb-Huudt(?)

Korn DMæss:(?) –

Mvh

Endret av Even Stormoen
Kan i hvert fall rette noen tastesnublinger.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

"bruges af Hans Endres:, Tollef Ols:, Hans Joens: og Erick"

eigarskap, om lag sånn:

Å for tusan! For n-te gang har jeg unnlatt å oppdatere siden før jeg svarer. Og da blir det for n-te gang å ‹slå inn åpne dører›. Beklager, for n-te gang, Anne Marie og Ivar.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

eigarskap, om lag sånn:

Skylda for garden er Smør: 5 laupar, Korn 2 tønner 1 mæle, Huder: 3.

Det stemmer med eigarpartane dersom 1 tønne = 10 mæler (og det stemmer med summeringane også).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takkar masse for infoen til dykk begge! 

Men tek sjansen på endå eit spørsmål. Dette er ei skatteliste frå 1711

https://media.digitalarkivet.no/view/47415/317

Finn berre to brukarar på Bøtun sjølv om eg veit det var 4 der på den tida. Kan forklaringa vera at det ikkje nødvendigvis var alle som betalte skatt? 

Namna les eg til Endre (Anders) Nilson og Pollard (Povel, Paul) Olson. Neste rubrikk er vel tenarar, deretter løn og så skatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ein del av det som vert kalla skoskatten 1711  -men som også omfatta skatt på tenarløn.

Det er eit oversyn over tenarar og løna deira, og skatten av denne løna.  (Det står to oppslag lenger framme, side 315.)

Det var altså to brukarar som hadde tenarar. Det kan godt ha vore fleire brukarar, men dei hadde i så fall ikkje tenarar.

(Dei kan ha hatt born i passande alder, eller dei kunne hatt eit mindre hushald.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at dei to bøndene som ikkje er nemde hadde born i passande tenestealder, så det er nok forklaringa på at dei ikkje er med i lista.

Er namna på dei to bøndene som er med Anders Nilson og Povel Olson?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Ein Povel Olson er nemd som eigar i 1710-11 utan at eg kan finna han andre stader. Tollak er ikkje nemd i 1711.

Trur difor det kanskje er ei mistyding av namnet frå skoskatten i 1711. Det ville passa betre med bygslarane på Bøtun. 

Det finst vel ikkje andre kjelder frå 1710 der ein kan ha funne namnet Povel som brukar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"T"-ane her er lett å feillese som "P", så det kan godt vere at nokon har teke i miss.

"finst ikkje" er eit krevjande omgrep...  Det kan vere andre skattelister frå 1710 (i futerekneskapen); tingboka; skifte etter ein eller anna, m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville også sjekket fogderegnskapet om det finnes matrikler for dette området for 1710/11. I de områdene jeg er kjent med finnes det matrikler fram til 1718/23.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei eg har ikkje funne noko anna enn skodkatten i 1711 og ei teljing i 1718 pluss matrikkelutkastet i 1723. 

Vil tru at det er som Ivar seier at P og T lett kan mistolkast, så denne Povel som dukka opp truleg er Tollak. Tollak var brukar etter 1711 medan denne Povel berre dukka opp i 1711 og elles har me ingen info om han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikkje vanlege skattelister (leidang, tiende kvart år; pengeskatt m. ymse namn med ujamne mellomrom)? 

Eller gadd ikkje futen å føre inn personnamna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider