Gå til innhold
Arkivverket

Transkriberte kilder


Anne Hildrum
 Del

Recommended Posts

Jeg la inn en melding på brukerforumet limt inn under her.

 

Jeg tok en nærmere sjekk og prøvde meg på å bare skrive inn et åprstall (1922) og i dette tilfellet Hvaler

og fikk opp 78 treffe, alle med

Tilgang til denne ressursen er klausulert (sperret) grunnet taushetsplikt, personvern, opphavsrett eller andre forhold.

Hvis jeg går inn i kirkeboken fir Havler for 1922 får jeg opp kirkeboken.

Jeg prøvde flere steder også, med samme resultatet, de som er født etter 1920 får jeg denne meldingen på,

men er kirkebøkene skannet kan jeg finne dem i kirkebøkene..

 

Har dere rett og slett sperret alt transkribert etter 1920 når det gjelder fødsel?

 

 

Jeg tolk nettopp et søk på Gerd født i 1925 og fikk opp

625 treff hvorav så vidt jeg kunne se var 623 linjer med

Tilgang til denne ressursen er klausulert (sperret) grunnet taushetsplikt, personvern, opphavsrett eller andre forhold

Den siste linjen innehold en person, samt en på en side før.

 

Hvor sansynlig er det at disse andre 623 skulle være sperret når man søker på en som er født i 1925?

 

Har digitaslarkivets klausulering fått en hickup?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan altså finne dem selv i kirkebøkene, mens man ikke kan se de transkribert hvis jeg forstår det rett.

I Kirkebøkener kan du se fødte ut 1929 litt avhengig av når de er døpt, mens i de transkriberte ut 1920.

Merkelige greier, men da vet jeg det.

Takk for svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.