Jump to content
Arkivverket

Losing under krigen

Anne Tove Austbø

Recommended Posts

Anne Tove Austbø

Hei, jeg er på utkikk etter materiale som omtaler forhold knyttet til losing under krigen, inkludert underlaget til Instilling til Lov im losvesendet. Avgitt av Loslovkomiteen, oppnevnt av Handelsdepartementen den 21. November 1945 i henhold till kongelig resolusjon av 19. Oktober 1945, ingår i: Instillinger og betenkninger fra Kongelige og parlamentariske  kommissjoner, departementale kommitteer m.m. Tryckt (Oslo) 1946.

Jeg er også interessert i å se arkivnøkkel og saker i dette arkivet:  RAFA-2189 - Transportflotte Speer, Einsatz Norwegen

Hvordan går jeg fram?

Edited by Anne Tove Austbø
Ønsker tilleggsinformasjon
Kristian Hunskaar (Arkivverket)
2 timer siden, Anne Tove Austbø skrev:

Hei, jeg er på utkikk etter materiale som omtaler forhold knyttet til losing under krigen, inkludert underlaget til Instilling til Lov im losvesendet. Avgitt av Loslovkomiteen, oppnevnt av Handelsdepartementen den 21. November 1945 i henhold till kongelig resolusjon av 19. Oktober 1945, ingår i: Instillinger og betenkninger fra Kongelige og parlamentariske  kommissjoner, departementale kommitteer m.m. Tryckt (Oslo) 1946.

Hvordan går jeg fram?

På nettstedet Arkivportalen (https://www.arkivportalen.no/) kan du søke i arkivkatalogene og skaffe deg oversikt over hva som finnes i arkivene. Slik kan du planlegge et arkivbesøk på forhånd.

Et søk på "Loslovkomiteen" gir disse treffene: https://www.arkivportalen.no/search?text=Loslovkomiteen

De tro treffene med beskrivelsen "Loslovkomiteen av 1945" ser mest relevante ut for deg. Disse to arkivboksene kan benyttes på Riksarkivets lesesal.