Gå til innhold
Arkivverket

Tyding av vielsen til Jens Carlsen og Marit Kristoffersdtr. i 1754

Asbjørn Ramsøy
 Del

Recommended Posts

Tja, si dét – finner i hvert fall både By og Sørtømme som gårder i nærheten (av Horg). Byre blir for meg veldig Rogaland. Øyen? Finner Horgøyen i nærheten av By. Så fåglarna vet. 🙂

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg (også) les "øyen".

Det er fleire "øyan" i Horg.

Horgøyan/Øyan og Småøyan er gardsnamn og Øyan/Valdøyan er nemnd som bruksnamn i Norske gaardnavne (bygger på Matrikkelen 1886).

Kanskje lokalkjennskap kan plassere bruda nærare.

Det er sikkert ei innføring for truloving også. Det kan vere at namn eller vitne fortel litt meir.

Trulovinga (nr. 2 i 1754, 1 mars)

SAT, Ministerialprotokoller, klokkerbøker og fødselsregistre - Sør-Trøndelag, 687/L0991: Ministerialbok nr. 687A02, 1747-1790, s. 246
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20050519011348

fortel ikkje så mykje meir...

Vitna er Ole Borset og Erick Fosen

Borset kan vere Børset, som ikkje er i Horg, men kan vere fleire stadar i nærområdet (Flå rett nord for Horg, eller Soknedalen sør for Horg)

Det opnar for at Øyen kan vere mange stadar i dalføret..., t.d. Øyen i Flå.

Du må nok finne andre kjelder som kan fortelje kvar Maret kjem frå. 

Endret av Ivar S. Ertesvåg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

Eg (også) les "øyen".

Det er fleire "øyan" i Horg.

Horgøyan/Øyan og Småøyan er gardsnamn og Øyan/Valdøyan er nemnd som bruksnamn i Norske gaardnavne (bygger på Matrikkelen 1886).

Vel, jeg legger meg flat – på et godt, mykt underlag grunnet alder . . . 😉 

Øyen it is.

Ser på b-en i brauten rett under, og ø-en i øyen – fjerde linje fra toppen på samme side. Skriveren har tydeligvis ‹kjappet seg› en smule når han skulle sette tødler. Resultat: En strek som forledet en stakkars tyder [meg] til å lese det som en b.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider