Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Notis om Hans Aars i fogderegnskap Helgeland 1718

Recommended Posts

Skjønte meningen nå, etter å ha funnet en annen innførsel:

https://media.digitalarkivet.no/view/48614/371

Det skal vel stå 9ber, for november. Men av nysgjerrighet: hva skal det tegnet være mellom 9 og ..er?

Endret av Baard Vidar Pettersen

Tja, kan det være et slags forsøk på 9vembris? V-en er i såfall påfallende lik en t, så i likhet med deg er jeg kraftig usikker. Ser jo ut som det står Gtbes.?? Men veldig bra at du fant den andre innførselen, slik at man i hvert fall kan fastslå med noenlunde sikkerhet at det var i November måned ulykken skjedde. Og siste funn ser jo ut til å være, om ikke direkte ført i pennen av enken, så i hvert fall en erklæring fra samme angående dødsfallet.

Mvh

Endret av Even Stormoen
  • Liker 1
14 minutter siden, Even Stormoen skrev:

Og siste funn ser jo ut til å være, om ikke direkte ført i pennen av enken, så i hvert fall en erklæring fra samme angående dødsfallet

Så vidt jeg kan skjønne er det skrevet av noen andre, men undertegnet av Marit, og det er jeg ganske fornøyd med. Ikke ofte man hører noe særlig om kvinnene på denne tiden, og en underskrift er en høydare for meg! 🙂

• Liker 1
4 minutter siden, Baard Vidar Pettersen skrev:

Så vidt jeg kan skjønne er det skrevet av noen andre, men undertegnet av Marit, og det er jeg ganske fornøyd med. Ikke ofte man hører noe særlig om kvinnene på denne tiden, og en underskrift er en høydare for meg! 🙂

Hjertens enig! 🙂

Mvh

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.