Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Lars Pederson Høyum (1843-1922) - jarnbanefunksjonær i Christiania med svensk kone - Augusta Erika frå Söderåkra i Kalmar län - opphavet hennar? - vigsli til son deira i Christiania?

Recommended Posts

Huslyden til denne jarnbanebetjenten frå Luster, som flytte til Christiania, jobba eg ivrig med på 1980-talet, og eg fann ut mykje, men fleire detaljar manglar, som kanskje no let seg gjera å finna.  Særleg gjeld det detaljar om den svenske kona hans.  Kan nokon hjelpa meg, please?

Manuskriptet mitt ser no slik ut:

~~~~~~~~~~~~~~

Lars Pederson {Høyum}, f. {i Luster} 5.10.1843,

Lars Høyum flytte i ung alder til Christiania (Oslo), og der gifte han seg 26.8.1877 med Augusta Erika Karlsson frå

##### (Söderåkra i Kalmar län, Sverige)

Ho var dotter av

##### (foreldri hennar – fulle namn, bustad, yrke og opphav?)

og f. i Söderåkra, Kalmar län i Sverige 5.2.1851.  Lars Høyum var jarnbanebetjent og budde i Pilestredet i Christiania sist i 1870-åri, men sidan vart han baneformann ved Østbanen.  Kring hundreårsskiftet budde huslyden i Arups gate i Christiania, og Lars d. i Christiania 14.2.1922.  Augusta Høyum d. som enkje same staden 20.10.1929.  Dei fekk ein son i lag:

a. August Ludvig, kjend som Ludvig Larsson Høyum, f. i Christiania 3.8.1884, d. i Oslo 2.3.1947.  Ludvig gifte seg

##### (dato og stad for vigsli hans? – kring 1910!?)

med tremenningen Karoline Ovidia Johansdotter Wiik, ei dotterdotter av husmannssonen Ole Henrikson herifrå Krigsvolden under Høyeim (1816-1872) (sjå over).  Ho var f. i Bergen 20.11.1883 og d. i Oslo 18.11.1943.  Ludvig Høyum var vaktmann, og han og Karoline budde i Oslo levetidi ut.  Dei fekk ei dotter i lag.

~~~~~~~~~~~~~~

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

39 minutter siden, Lars E. Øyane skrev:

Augusta Erika Karlsson frå

##### (Söderåkra i Kalmar län, Sverige)

Fra Familysearch:

https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:VW71-TZJ

bilde.png.c3c802b2921d39a19e387c336d42483c.png

Endret av Lars Johannessen
14 timer siden, Lars E. Øyane skrev:

Ludvig Høyum var vaktmann, og han og Karoline budde i Oslo levetidi ut.  Dei fekk ei dotter i lag.

De fikk to døtre: Aase Augusta Sofie (12.4.1906 - 12.12.1907) https://media.digitalarkivet.no/view/1880/5

og Agnes Antonie (20.5.1907 - ).

Endret av Lars Johannessen

11 timer siden, Lars E. Øyane skrev:

August Ludvig, kjend som Ludvig Larsson Høyum, f. i Christiania 3.8.1884, d. i Oslo 2.3.1947.  Ludvig gifte seg

##### (dato og stad for vigsli hans? – kring 1910!?)

med tremenningen Karoline Ovidia Johansdotter Wiik,

Vielsen 12.2.1906 https://media.digitalarkivet.no/view/25779/29

Brukslenke for sidevisning https://www.digitalarkivet.no/kb10040907030030

Her er August Ludvigs far oppgitt som sjømann Svend Anton Karlsen.

Augusta Erika f. 5/2 1851 i Søderåkra,Kalmar län. Foreldre dräng Carl Johan Svensson og  festekvinnan pigan Ingrid Maria Andersdtr., bosted Bergkvarna. (de giftet seg 16/10 1851 i Ljungby).

Carl Johan Svensson står i senere husf. in inhyst (leierboer)

Carl Johan Svensson f. 19/4 1822 i Ljungby,Kalmar län,foreldre arrendator Sven Nilsson f. 12/3 1779 og Stina Nilsdtr. ,f. 1778,bosted Koholma i Ljungby.

Ingrid Maria Andersdtr. f. 5/10 1821 i Kristianopel,Blekinge. Foreldre sjømann Anders Pehrsson f. 23/9 1792 i Kristianopel og Cecilia Nilsdtr. f. 4/3 1801 i Kristianopel, bostedÄppelås,Kristianopel.

Hilsen Kari

Endret av Kari Aabelvik

Innlegg #8:

Hjarteleg takk til Lars J., Anton og Kari for spennande og imponerande innlegg!

Eg har fått svar på alle spørsmåli mine, og manuskriptet mitt ser no slik ut:

~~~~~~~~~~~~~~

Lars Pederson {Høyum}, f. {i Luster} 5.10.1843,

Lars Høyum flytte i ung alder til Christiania (Oslo), og der gifte han seg 26.8.1877 med Augusta Erika Carlsdotter frå Söderåkra i Kalmar län, Sverige, kjend som Augusta Karlsson.  Ho var dotter av tenestedreng Carl Johan Svensson på Bergkvarna i Söderåkra, opphavleg frå Koholmen i Ljungby, Kalmar län, og kona Ingrid Maria Andersdotter frå Äppelås i Kristianopel, Blekinge län og f. i Söderåkra, Kalmar län i Sverige 5.2.1851.  Lars Høyum var jarnbanebetjent og budde i Pilestredet i Christiania sist i 1870-åri, men sidan vart han baneformann ved Østbanen.  Kring hundreårsskiftet budde huslyden i Arups gate i Christiania, og Lars d. i Christiania 14.2.1922.  Augusta Høyum d. som enkje same staden 20.10.1929.  Dei fekk ikkje born i lkag, men tok til seg og adopterte ein brorson hennar:

a. August Ludvig, kjend som Ludvig Svendson Høyum, f. i Christiania 3.8.1884, d. i Oslo 2.3.1947.  Ludvig gifte seg i Gamlebyen kyrkje i Christiania 12.2.1906 med tremenningen Karoline Ovidia Johansdotter Wiik, ei dotterdotter av husmannssonen Ole Henrikson herifrå Krigsvolden under Høyeim (1816-1872) (sjå over).  Ho var f. i Bergen 20.11.1883 og d. i Oslo 18.11.1943.  Ludvig Høyum var vaktmann, og han og Karoline budde i Oslo levetidi ut.  Dei fekk to døtrer i lag.

~~~~~~~~~~~~~~

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand.  Eg er kjempenøgd!

Endret av Lars E. Øyane

Innlegg #10:

Hjarteleg takk til Lars J. for eit oppmerksamt innlegg!

Det hadde gått meg «hus forbi» at August Ludvig ikkje var rette sonen, so eg har no retta opp manuskriptet i Innlegg #8 ovanfor!

Ein ny kjempetakk frå framifrå bistand!

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.