Arne Mathias Hagen Skrevet April 15, 2021 Del Skrevet April 15, 2021 Jeg klarer ikke å tyde hvilken gate dette er. Tusen takk for hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarleif Nordheim Skrevet April 15, 2021 Del Skrevet April 15, 2021 Conradisgt 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne Mathias Hagen Skrevet April 15, 2021 Forfatter Del Skrevet April 15, 2021 Tusen takk for så raskt svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne Mathias Hagen Skrevet April 15, 2021 Forfatter Del Skrevet April 15, 2021 Jeg prøver å lete etter min tippoldefar som bodde på denne adressen, Oskar Wilhelm Sørlie. Har du noen råd til hvordan man skal lete i folketellinger i Kristiania. Synes det er vanskelig å orientere meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne Mathias Hagen Skrevet April 15, 2021 Forfatter Del Skrevet April 15, 2021 Jeg lurer også på hva som står i denne rubrikken. Lurer på hva som er navnet på dette trykkeriet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Hellerud Skrevet April 15, 2021 Del Skrevet April 15, 2021 Han var «Expeditør i Centraltrykkeriet (+)». Korset betyr at han var avdød på dette tidspunktet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Hellerud Skrevet April 15, 2021 Del Skrevet April 15, 2021 (endret) Unnskyld, du lurte jo på alt som stod: «Oskar Vilhelm Sørli, Expeditør i Centraltrykkeriet (+)» og «Pige Valborg Augusta Marie Gulb[r]andsen Paalæggerske». Endret April 15, 2021 av Marius Hellerud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne-Lise Hansen Skrevet April 15, 2021 Del Skrevet April 15, 2021 (endret) Svarene du får nå er fra andre brukere av forumene. Tydingen først: Oskar Vilhelm Sørlie, Expeditør i Centraltrykkeriet Pige Valborg Augusta Marie Gulbrandsen, Paaleggerske. Her har du lenke til hva som finnes av adressebøker for Oslo (Kristiania) og Aker: https://media.digitalarkivet.no/db/browse?municipalities[]=0218&municipalities[]=0301&start_year=&end_year=&tags[]=101&text= Det finnes et eget forum for tyding her: Tyding av skannede kilder Min erfaring er at det er lettere å få treff i folketellingene om du bruker personens patronym. 56k innlegg Endret April 15, 2021 av Anne-Lise Hansen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne Mathias Hagen Skrevet April 15, 2021 Forfatter Del Skrevet April 15, 2021 Tusen takk for at dere begge tok dere tid til å hjelpe meg. Skal sjekke videre ut. Anne-Lise Hansen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne-Lise Hansen Skrevet April 15, 2021 Del Skrevet April 15, 2021 (endret) Bare hyggelig. 🙂 Prøv gjerne Brukernes eget forum Forøvrig hører Conradisgate til Petrus menighet. Endret April 15, 2021 av Anne-Lise Hansen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå