Gå til innhold
Arkivverket

Gate i Oslo fra 1901

Arne Mathias Hagen
 Del

Recommended Posts

Jeg prøver å lete etter min tippoldefar som bodde på denne adressen, Oskar Wilhelm Sørlie. Har du noen råd til hvordan man skal lete i folketellinger i Kristiania. Synes det er vanskelig å orientere meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

image.png.b8d6cbecef6596ac916eba8dc108f0ce.png

Jeg lurer også på hva som står i denne rubrikken. Lurer på hva som er navnet på dette trykkeriet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, du lurte jo på alt som stod: «Oskar Vilhelm Sørli, Expeditør i Centraltrykkeriet (+)» og «Pige Valborg Augusta Marie Gulb[r]andsen Paalæggerske».

Endret av Marius Hellerud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarene du får nå er fra andre brukere av forumene. 

Tydingen først:

Oskar Vilhelm Sørlie, Expeditør i Centraltrykkeriet

Pige Valborg Augusta Marie Gulbrandsen, Paaleggerske.

Her har du lenke til hva som finnes av adressebøker for Oslo (Kristiania) og Aker:

https://media.digitalarkivet.no/db/browse?municipalities[]=0218&municipalities[]=0301&start_year=&end_year=&tags[]=101&text=

Det finnes et eget forum for tyding her: 

Tyding av skannede kilder

Min erfaring er at det er lettere å få treff i folketellingene om du bruker personens patronym. 

56k

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at dere begge tok dere tid til å hjelpe meg. Skal sjekke videre ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.