Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Jeg mangler noen ord i innledningen til skifte, og kunne trengt litt hjelp (også til korrektur):

Troms fylke, Senja og Tromsø, Skifteutlodningsprotokoll nr. 150 (1803-1805), Skifteprotokollside, Side 455b-456a

https://www.digitalarkivet.no/sk20081208620871

(begynner nederst i tredje kolonne:)

"Johannes Henrich Aas Sorenskriver og skifteforvalter over Senjen og Tromsøe Fogd. Giør Witterligt: at Aar 1804 den 9de Julii bleve paa min Boepel Gaarden Storstennæsset i overværet af de 2de vidner Hagen og Schanke ?? skifte ?? ??? og framholden efter en paa Huusmandspladsen Stakvolden i Tromsøe Tinglaug ved døden afg. Hans Monsen, alt til sig lighed for Baade Debi og Creditores samt til paa følgende lovlig Skifte og Deeling i mellom den afdødes efterladte Arvinger som ere:"

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/274987-skifte-troms%C3%B8-1804/
Del på andre sider

Med litt rettingar:

Johannes Henrich Aas Sorenskriver og Skifteforvalter over Senjen og Tromsøe Fogd[erie]. Giør Witterligt: at Aar 1804 den 9de Julii blev paa min Boepel Gaarden Storstennesset i overværelse af de 2de vidner Hagen og Schanke en Skifteret sadt og fremholden efter en paa Huusmandspladsen Stakvolden i Tromsøe Tinglaug ved døden afg. Hans Monsen; alt til rigtighed for Boets Debi og Creditores samt til paafølgende lovlig Skifte og Deeling i mellom den afdødes efterladte Arvinger som ere:

Vedr. "Stakvolden": en har prikkar under, som er det same som overstryking, altså Stakvold.

• Liker 1

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.