Beate Tollefsen Skrevet Juni 22, 2021 Del Skrevet Juni 22, 2021 kan noen se hva yrket til de nederste damene har og Iver? RA, Folketelling 1871 for 1601 Trondheim kjøpstad, 1871 Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/ft60044843000030 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet Juni 22, 2021 Del Skrevet Juni 22, 2021 Meget uklart, – første bokstav er i alle tilfellene en S. Så langt er jeg rimelig sikker. Kan det være Strmd [Styrmand] på Iver? Og et gnidrete Spge [Sypige] på damene? Dessverre helt i det blå. Bare ville gjetninger. 😞 Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne-Lise Hansen Skrevet Juni 22, 2021 Del Skrevet Juni 22, 2021 8 minutter siden, Even Stormoen skrev: Kan det være Strmd [Styrmand] på Iver? Og et gnidrete Spge [Sypige] på damene? Ja, det tror jeg du har rett i. 🙂 Beate Tollefsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet Juni 23, 2021 Del Skrevet Juni 23, 2021 14 minutter siden, Anne-Lise Hansen skrev: Ja, det tror jeg du har rett i. 🙂 I såfall blir det en aldri så liten skulderklapp til meg selv, og en stor takk til deg, Anne-Lise! 🙂 Mvh Beate Tollefsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne-Lise Hansen Skrevet Juni 23, 2021 Del Skrevet Juni 23, 2021 Jeg så S..og md og stirret på damenes borgerlige stilling og syntes det sto Syge - noe som var et underlig yrke.. Etter at dine forslag kom, så fant jeg ut at det kunne ikke være noe annet enn det. Rart hvordan synet påvirkes… 😂 Beate Tollefsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet Juni 23, 2021 Del Skrevet Juni 23, 2021 59 minutter siden, Anne-Lise Hansen skrev: Jeg så S..og md og stirret på damenes borgerlige stilling og syntes det sto Syge - noe som var et underlig yrke.. Etter at dine forslag kom, så fant jeg ut at det kunne ikke være noe annet enn det. Rart hvordan synet påvirkes… 😂 Åjadda, slutter aldri å forundres over hvordan synet så til de grader kan forandres når man plutselig ‹synes› å ha en fasit 🙂 Men problemet her er at jeg så langt fra har en sådan. Veldig stas at du ‹synes› det samme som meg, men kan vi virkelig være sikre på at det er dét det står? Mvh Beate Tollefsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne-Lise Hansen Skrevet Juni 23, 2021 Del Skrevet Juni 23, 2021 Nei, sannsynligvis ikke. 🥺 I og med at Iver befinner seg i husstanden til en snekkermester, hadde det jo passet bedre om han var Snedkersvend, men det får jeg ikke dette til å bli. Attpå til finnes det en Iver Olsen, snekkersvend, født i Næseth, Romsdalen i 1949 i Kristiania i 1891-tellingen: Oslo fylke, Kristiania, Statlig folketelling (1891-1891), Dokumentside, Side 104816 Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/ft10171507554660 Even Stormoen og Beate Tollefsen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå