Carina Andréa Johansen Skrevet Juli 26, 2021 Del Skrevet Juli 26, 2021 Hei! Kunne noen ha hjulpet meg å tyde skriften ved denne kirkeboken? https://media.digitalarkivet.no/view/1213/7801/2 Det gjelder pike nr. 2, Dagmar Kristine f. 13/12-1897. Jeg ville gjerne hatt hjelp til å tolke hele raden hennes. Har jeg rett når jeg leser farens navn som Anton (usikker på etternavn) og mor som Mathea Kristiansen? Likevel, tusen takk på forhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet Juli 27, 2021 Del Skrevet Juli 27, 2021 (endret) Et forsøk med store forbehold. (Klokken er mange 😉 ) 13/12. 97 | 16/1 | Dagmar Kristine | Sømand Anton Martinsen(?) [kan se ut som Madsteinsen, men aldri støtt på det navnet før] h. Mathea Kristiansen | Hyggen(?) | 1868 | 1872 | K. Mathea Kristiansen, moderen(?), (??) Martin Hansen. Stenhugger Martinius(?) Kristiansen. Faderen. | ægte | Mvh EDIT: Når jeg sammenligner skriverens r-t-overganger i andre ord hvor dét er logisk at det må være slik, så tror jeg at fars patronym må være Martinsen. Og jeg kan ta gruelig feil . . . Endret Juli 27, 2021 av Even Stormoen Tvil om fars patronym Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard Johan Natvig Skrevet Juli 27, 2021 Del Skrevet Juli 27, 2021 6 timer siden, Even Stormoen skrev: (??) Martin Hansen fisker, foreslår eg. Og elles meiner eg at alle spørsmålsteikna dine kan fjernast, Even. 😉 Even Stormoen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå