Gå til innhold
Arkivverket

Info om slekt


Edel karin
 Del

Recommended Posts

Hei

 
Vet ikke helt hvor jeg skal henvende meg til.
Håper å.få litt råd her.
Min oldefar hadde ett småbruk på Askøy rundt 1912. Skulle gjerne hatt litt info om det. Har kunn etternavnet hans og hva kona hette
Og de hadde 7 barn 4 jenter og 3 gutter. Ei av de var min farmor..
Håper dere kan hjelpe meg.
Mvh 
Edel karin Christensen.  
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Edel Karin.

Hvis du klikker på 'Digitalarkivet' øverst på siden, så kommer du til en side hvor du må klikke en gang til, på 'Avansert personsøk'. På den søkesiden kan du begynne med å gå inn på kategori, hvor du velger Folketellinger, og folketelling 1910 fra undermenyen, du vet jo at oldefaren din bodde der omkring den tiden. Lukk den menyen, og velg så Geografi. Der finner du Vestlandet, velg Hordaland og Askøy. Du kan se vilke valg du har gjort øverst i søkesiden, i en lten rute med rød kant rundt. Det neste du kan forsøke, er å legge inn etternavn eller fornavn til oldefaren din,og klikke på søk. Da er du igang, og du får så prøve deg fram litt, men ikke legg inn for mange opplysninger av gangen, det kan hende du spør om noe som ikke er notert i f.eks. en folketelling. Spør oss her i forumet hvis du ikke får det til, men legg ved alle opplysninger du har, og hva du har forsøkt å finne sjøl.  Finn ut hvordan du kopierer en lenke, som du kan lime inn i spørsmålsteksten slik at de som hjelper deg har noe å gå ut ifra. Ikke vær redd for å dumme deg ut, vi som har holdt på en stund har gjort så mye dumt at du ikke vil tro det! 😁

Men som Anita foreslår, les alt du kan om slektsgransking som finnes her på sidene, og det er mye!

Lykke til! 🙂

Endret av Olaf Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.