Gå til innhold
Arkivverket

Etterslekt av Kristoffer Trondsson Rustung i Hardanger


Jan F. Johansen
 Del

Recommended Posts

Kristoffer Trondsson Rustung f . Ca 1500 i Kvinnherad,  lavadelsmann og Sjøkriger skal trolig ha hatt 2 døtre som har etterslekt i Hardanger, Henholdsvis i Jondal og Kvam Herad. Er det noen som kan hjelpe meg med etterslekten i Hardanger ? Etter hva jeg vet hadde Rustung 7 døtre hvorav minst 1 har etterslekt i Hardanger .

(Er du her Kjellaug Robberstad Petit ?)

Med vennlig hilsen 

Jan Frode Moe-Johansen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er etterkommer etter Magdalena Tronds og mannen, Erik Eriksen til Vatne og Valvatne på Stord, har skrevet opp linjen fra dette ekteparet, og til barnebarnet Elisabeth Ottesdtr. Orning som var gift med Laurits Johannesson Galte, til Torsnes i Jondal, født ca. 1587, d.24.4.1659. Og så har jeg linjer fra to døtre av Laurits og Elisabeth, og fremover. 1. Elisabeth Lauritsdtr. f. ca.1620 g.m.  sognepresten Elias Andersson Schonevig (ca.1615- 1690), og 2. Magdalena Lauritsdtr., f. ca.1629, d.1681, gift med Rasmus Pedersen, prest i Strandebarm, født ca.1620, d.1676. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk for god info . Trist at allt arbeieidet til Kjellaug Roberstad Petit ikke er tilgjengelig etter hennes død i Paris . Hun har virkelig stått på .

R.I.P Kjellaug

 

Mvh

Jan Frode Moe-Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye som er skrevet om denne familien gjennom tidene her på Digitalarkivet. Publikasjonen til Odd Handegård: https://www.valeforlag.no/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=5&Itemid=4 er etter min mening, en kvalitets sikret publikasjon, som sjekker grundig med argusøyne all form for tidligere publikasjoner som har eksisterer om denne familien.

 

Jeg har og mine aner fra denne familien, som har medført at jeg har gransket nøye hva som er blitt skrevet.

Endret av Asbjørn Rasmussen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.