Gå til innhold
Arkivverket

FT 1920 for Trondheim


Jan Ditlev Hansen
 Del

Recommended Posts

FT 1920 for Trondheim skal være ferdig transkribert og publisert. Men jeg får ikke treff på noen ting og Trondheim står heller ikke oppført i kommunelisten for Sør-Trøndelag. Hva er det jeg ikke forstår?

 

Endret av Jan Ditlev Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er nok ferdig transkribert, men så vidt jeg vet er ingen av kjøpstedene (byene) publisert ennå som transkribert. (Som du ser av oversikten under.) 

 

image.thumb.png.c168435c0d7e9e207dee5090fdcaf7f6.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...


Status FT-1920 pr. 21. sesember 2021 ser eg er at det er berre Oslo som er "under transkribering".
Alle andre er enten publiserte eller "ferdig transkribert".
Er det nokon som veit kor tid det som er ferdig blir publisert? Kva meir må gjerast mellom ferdig transkribering og publikasjon?
Er det lenge å vente på Oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Gunnar Sigdestad skrev:


Status FT-1920 pr. 21. sesember 2021 ser eg er at det er berre Oslo som er "under transkribering".
Alle andre er enten publiserte eller "ferdig transkribert".
Er det nokon som veit kor tid det som er ferdig blir publisert? Kva meir må gjerast mellom ferdig transkribering og publikasjon?
Er det lenge å vente på Oslo?

Hei

Trondheim er ferdig transkribert. Arbeidet mellom ferdig transkribering og publisering kan være ganske omfattende. Det var mye mer omfattende enn Arkivverket hadde sett for seg. Du kan lese mer om det her https://www.digitalarkivet.no/content/868/folketellingen-1920---søking-og-status

 

Oslo: Den er fortsatt under transkribering og vil ikke bli publisert på lenge enda

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.