Gå til innhold
Arkivverket

Innrulleringssjefen i Bergen


Finn Karlsen
 Del

Recommended Posts

På Arkivportalen er det tre serier fra Innrulleringssjefen  Bergen merket I, II og III, arkivref 100465, 100466 og 100467 som inneholder betydelige mengder med eldre rullemateriale. Ingen ting av dette er lagt ut på DA. Er det spesielle grunner til det og vil det eventuelt skje noen endringer her?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Finn Karlsen skrev:

På Arkivportalen er det tre serier fra Innrulleringssjefen  Bergen merket I, II og III, arkivref 100465, 100466 og 100467 som inneholder betydelige mengder med eldre rullemateriale. Ingen ting av dette er lagt ut på DA. Er det spesielle grunner til det og vil det eventuelt skje noen endringer her?

På forhånd takk

 

Jeg ser at disse tre arkivene er relativt nylig katalogiserte, ettersom katalogene er publisert til Arkivportalen i mars 2021. Fra noen år tilbake husker jeg at skanning av sjøinnrulleringsmateriale ved Statsarkivet i Bergen ble lagt på is i påvente av tilgjengelige katalogdata, og derfor har ikke noe fra disse arkivene blitt satt opp for skanning så langt.

 

Men det er en mulighet for at noe av dette kan finnes på eldre mikrofilm, og at vi også kan ha skanna disse mikrofilmene, slik at vi har digitale bilder "på lur" i fillageret. Det har jeg imidlertid ikke tilstrekkelig oversikt over på stående fot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig har jeg funnet ut at noe av det eldste materialet som i skanna form er publisert som del av A-100050, egentlig er en del av A-100465. Dette vil bli oppdatert til i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Kristian, da vet jeg det.

 

Har laget meg en oversikt over hva som finnes på AP og DA for å se om det er betydelige avvik, og da oppdaget jeg disse arkivene for Bergen.

 

Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.