Gå til innhold
Arkivverket

Spørsmål om skyldsetting og sjølveige m.m.


Ole Christian Risdal
 Del

Recommended Posts

Hei! No har eg ein del spørsmål vedrørande skyldsetting. Det gjeld i hovudsak husmannsbruk. Kva er eigentleg samanhengen mellom skøyte, skyldsetting, matrikulering og sjølveige? Det einaste som er sikkert er vel at skyldetting er ein føresetnad for å få bruket matrikulert. I området mitt (Skåbu i Nord-Fron, Gudbrandsdalen) oppdagar eg at det stadig er forskjellig rekkjefølgje på dette. Her er nokre variantar:

1. Bruket blir kjøpt og får ein viss sjølveigarstatus, men må likevel svare avgifter til hovudbølet. Fyrst lenge etterpå blir gardsbruket skyldsett og matrikulert.

2. Bruket blir skyldsett, men blir ikkje matrikulert før lenge etterpå.

3. Bruket blir både skyldsett og matrikulert, men blir ikkje kjøpt ut frå hovudbølet før lenge etterpå.

 

Mvh Ole Chr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Ole Christian Risdal skrev:

Hei! No har eg ein del spørsmål vedrørande skyldsetting. Det gjeld i hovudsak husmannsbruk. Kva er eigentleg samanhengen mellom skøyte, skyldsetting, matrikulering og sjølveige? Det einaste som er sikkert er vel at skyldetting er ein føresetnad for å få bruket matrikulert. I området mitt (Skåbu i Nord-Fron, Gudbrandsdalen) oppdagar eg at det stadig er forskjellig rekkjefølgje på dette. Her er nokre variantar:

1. Bruket blir kjøpt og får ein viss sjølveigarstatus, men må likevel svare avgifter til hovudbølet. Fyrst lenge etterpå blir gardsbruket skyldsett og matrikulert.

2. Bruket blir skyldsett, men blir ikkje matrikulert før lenge etterpå.

3. Bruket blir både skyldsett og matrikulert, men blir ikkje kjøpt ut frå hovudbølet før lenge etterpå.

 

Siden dette ikke er et spørsmål som er relatert til Digitalarkivet, foreslår jeg at disse spørsmålene diskuteres i den parallelle tråden i Brukernes eget forum:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Kristian Hunskaar (Arkivverket) locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.