Gå til innhold
Arkivverket

Databasevelgeren


Bjørn Arnhaug
 Del

Recommended Posts

Har fortsatt problemer med databasevelgeren. Får feil feil rett som det er når jeg går inn. Likedann får jeg opp bare deler av databasevelgeren eller noe helt annet som jeg ikke har spurt om. Andre med samme problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortsatt problemer med databasevelgeren. Får feil feil rett som det er når jeg går inn. Likedann får jeg opp bare deler av databasevelgeren eller noe helt annet som jeg ikke har spurt om. Andre med samme problemet?

 

Det same skjer ofte hos meg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror den har vært ugrei siden feilene i vinter. En kan som regel greie å 'snike' seg inn ved å gå om valget 'Søk i alle baser' og derfra trykke på tellingene på den blå linjen.

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til kommer det ei blank side med «Feil» oppe i venstre hjørne. Som regel er det nok å gå tilbake og trykke en gang til, så kommer den opp.

 

Etter det jeg forstår er hele dette systemet under omarbeiding, og en ny løsning er forhåpentlig på plass om ikke så alt for lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det. Jeg må gå flere ganger frem og tilbake for å komme inn. Ikke bestandig det kommer det rette som jeg ber om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til kommer det ei blank side med «Feil» oppe i venstre hjørne. Som regel er det nok å gå tilbake og trykke en gang til, så kommer den opp.

 

 

Det var nyttig informasjon, Leif.

Nå forstår jeg at jeg ikke skal gi opp å komme inn, etter å ha fått denne hvite siden med 'Feil' øverst i hjørnet. Jeg forsøkte alt annet enn akkurat å trykke om igjen. Takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi beklager de gjenstridige feilene med Databaseveljaren. Som dere kan lese her http://arkivverket.no/arkivverket/Digitalarkivet/Om-Digitalarkivet/Omlegging vil alle data havne sammen med 1910-tellingen i løpet av året og før det skjer må vi ha et alternativ til Databaseveljaren på plass. Men vi kommer nok til å leve med to løsninger i hele 2011. Det vil ta tid å flytte alt over å se til at globale søk og søk i enkeltbaser fungerer for alle data.

 

Så vi har ikke gitt opp Databaseveljaren! Men enn så lenge er det fint om dere har tålmodighet og trykker på F5 evt. ctrl+f5 når "Feil" dukker opp øverst i venstre hjørne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følgjande lenker går direkte til landsomfattande søk i folketeljingar:

 

1801|1865|1875|1900

 

På denne måten kan ein i det minste gjere landsomfattande søk, sjølv når databaseveljaren er i ulage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.