Gå til innhold
Arkivverket

Maria/Maren Larsdatter gift i Bergen, hvor kommer hun fra?

Anita S. Johannessen
 Del

Recommended Posts

Min store påskenøtt i år!

Hvor kommer Maria/Maren Larsdatter fra? Hun gifter seg 15. oktober 1815 i St. Jakob kirke med Anders Johannessen Haukeland f. 1788 i Arna. De er tjenestefolk i 1816. De bor Lungegården i 1818, 1820, 1822, så Marken 1825, og Fjæresmuget i 1828.

Det jeg har til nå: http://look.no/anita/slekt/webcards/ps25/ps25_452.html

Jeg er begynt å sjekke ut noen med dette navnet som jeg har funnet i området til nå i 1801-tellingen, men det er ganske åpent hvor hun kan komme fra...

Legger til de jeg jeg finner som sjekkes ut etter hvert i en liste i denne posten, så får vi se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anita S. Johannessen skrev:

Absolutt ikke noe svar på spørsmålet ditt, bare et gammelt petiméter som helt unødvendig påpeker med kroket, skjelvende finger og pipete stemme at det ikke er i St. Jakob (bygget 1921) og ikke på kirkegården ved samme navn (Jacobs) men i St Jørgens Hospitalkirke vielsen finner sted. 😉 

Mvh

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.4.2022 den 0.54, Even Stormoen skrev:

Absolutt ikke noe svar på spørsmålet ditt, bare et gammelt petiméter som helt unødvendig påpeker med kroket, skjelvende finger og pipete stemme at det ikke er i St. Jakob (bygget 1921) og ikke på kirkegården ved samme navn (Jacobs) men i St Jørgens Hospitalkirke vielsen finner sted. 😉 

Mvh

Hei Even, du har helt rett, jeg skrev feil i farten. mvh Anita

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.4.2022 den 12.40, Jon Sværen skrev:

Anita !

Alle dei 6 døtrene til paret, har 2 navn. Det har også ho og syskene hennar:

https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01058390016668

Kan dette væra rette jentao i FT 1801 ?  Tja … 

Eg vil tru at du, Anita, er betre til å vurdera dette enn meg.

Hei Jon, og takk for innspill, hun her gifter seg i 1822 med en Niels Nielsen (bakersvend) og kan nok utelokkes. Mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.