Gå til innhold
Arkivverket

Manntalet 1664/1666 - Hafslo i Sogn - tolking av namni på husmennene under Kroken (ytre)


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Eg syner til denne sida i Manntalet for 1664/1666 for garden Kroken («Krogenn») i Hafslo: https://media.digitalarkivet.no/view/35573/73

 

Som husmenn under Kroken les eg:

 

* Thrund Thorgieldsen «vnder Companiet»

* Joen Lauridsen L....

* Poffel Surens.......

* Olluf Loeberg

 

Kva er dei fulle namni til Joen og Poffel??

 

Ein av dei gamle husmannsplassane under Kroken heitte LOEN - kan det vera bustaden til Joen Lauridsen??

 

Ei anna kjelde oppgjev Poffel sitt namn til Paul Sjurson, men her står det då vitterleg Sørenson??  Kva med plassnamn?

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Lars.

 

Så lenge vi ikke har boken foran oss og kan ‹tvinge› ut den hersens bretten, er det umulig å si med sikkeret. Men første bokstav er nok L og avstanden tatt i betraktning er det ikke umulig at det kan stå Loen. Men . . .

 

Når det gjelder plassnavnet til Pofful er det helt i det blå, men mener at patronymet er Surens.

 

Ettertanke – kan det stå Surensætter?

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bretten er eit problem...

elles er skrifta nokså regelfast - berre ein finn regelane.

 

Poffel/Pofful (det ser ut som ein e med u-markør over...)

kan heite "Surensenn" - og så er det smurt ut litt blekk på skrå oppover frå "-senn".

Men det kan også vere "Surensette[r]" (den siste r-en er i tilfelle inni bretten)

 

Vi har eit nesten samtidig manntal til; soknepresten sitt: 

RA, Sogneprestenes manntall 1664-1666, nr. 23: Sogn prosti, 1664-1666, s. 54-55
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/ft10051005190040

"Kraagen" er først i "Odnæs Annex" til høgre

 

"Joen Laridtzen" har ikkje noko meir etternamn her.

og så les eg "Poell Suresen Setter".  Det står det ikkje i futen sitt manntal, så det spørs om det hjelper så mykje.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegg #4:

 

Hjarteleg takk til Even og Ivar for spennande kommentarar!

 

Det kan ikkje vera mykje tvil om at Poffel heitte Paul Surnasete, der me kjenner att Surnasete som ein eldgamal husmannsplass under Kroken som vart nedlagd for over 300 år sidan!  Og eg trur òg at Joen budde på Loen - einaste alternativ er husmannsplassen Lindeflaten, men so langt kan vel ikkje dette namnet vera...

 

Kva plass soldaten budde på, er derimot ikkje so godt å seia...

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Terje Tandsether skrev:

Vi har sett på denne tidligere:

 

Til Lars sitt forsvar må det vel kunne påpeikast at emnet du viser til gjeld sokneprest-manntalet.

Her i dette emnet spør han om fute-manntalet  (og så drog eg inn sokneprest-manntalet).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Arkivverket - Renathe-Johanne Wågenes locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.