Jump to content
Arkivverket

Får ikke svar på grunnbokforespørsler i dag


Leif Baardseth

Recommended Posts

32 minutter siden, Leif Baardseth skrev:

Det skal bare gå noen minutter før man får svar. Ikke slik i dag. Får ikke svar.

Hei

Dette er nå meldt videre til vår IT-avd som ser på saken

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sett på saken, håper jeg de gjør noe med det. 😃. Fortsatt nede og det er problematisk for oss som har en jobb gjøre i disse ferietider.

Eller i et funksjonærspråk: Hva er prognosen?

Edited by Leif Baardseth
Link to comment
Share on other sites

Ettersom bestilling av grunnboksblader involverer generering av ei PDF-fil, antar jeg at det er en sammenheng med at generering av PDF-filer generelt ser ut til å feile:

 

 

Saken er altså meldt videre, jf. Renathe Wågenes' innlegg i går, og da får verken hun eller jeg gjort noe mer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår jo det. Meldingen er ikke bare til deg. Ser du på hvor mange som har vært inne og sett på meldingen, så fostår man at det er et stort behov for digitalarkivets tjenester. Her får de en en opplysning om at ikke alt fungerer i dag. Og da kan vi som gjør dette for stykkbetaling, vasse ut i Oslofjorden og ta en kald dukkert.

Leif

Link to comment
Share on other sites

32 minutter siden, Leif Baardseth skrev:

Jeg forstår jo det. Meldingen er ikke bare til deg. Ser du på hvor mange som har vært inne og sett på meldingen, så fostår man at det er et stort behov for digitalarkivets tjenester. Her får de en en opplysning om at ikke alt fungerer i dag. Og da kan vi som gjør dette for stykkbetaling, vasse ut i Oslofjorden og ta en kald dukkert.

 

Jeg er helt med på det. Bestilling av grunnboksblader er muligens den tjenesten i Digitalarkivet som har bredest nedslagsfelt, og som har størst samfunnsmessig betydning i det daglige.

 

Vi har fått vite at relevant personale til å rette dette ikke er tilgjengelig før på mandag. De bestilte PDF-heftene ligger sannsynligvis i kø, slik at de vil bli generert og sendt ut fortløpende når problemet er løst. Det bør derfor ikke bli nødvendig å bestille på nytt.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.