Gå til innhold
Arkivverket

Ft Gloppen 1815


Aase R Sæther - Gloppen
 Del

Recommended Posts

Det virkar som denne tellinga ikkje er søkbar på fødselsår. Det er eg sjølv som har transkribert, så eg veit at alder er teke med i registreringa - kan det ordnast?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Det virkar som denne tellinga ikkje er søkbar på fødselsår. Det er eg sjølv som har transkribert, så eg veit at alder er teke med i registreringa - kan det ordnast?

 

Det ser ut til at det mangler fødselsårberegning, siden det ikke står noe i fødselsdato-kolonna: https://www.digitalarkivet.no/census/search/1815/72227?fornavn=

 

Fødselsårberegning er et av stegene i publiseringsprosessen (for kilder med aldersopplysninger), men dette steget må ha feilet eller ha blitt uteglemt her. Jeg regner med at mine kollegaer som arbeider med søkbare data, fanger opp dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Det vil vere fint - alderen vart i alle fall registrert 🙂

 

Ja, det ser vi på den enkelte post: https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01072227000001

 

Tilrettelegging av søkbare data er ikke mitt felt, men jeg antar at resepten vil være å kjøre fødselsårberegning på grunnlagsdataene og deretter å republisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Som ansvarlig for de søkbare dataene, har jeg nå meldt dette videre til min kollega som publiserer filene. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det same problemet gjeld FT1815 for Ytre Holmedal/Fjaler. Eg har teke dette opp for lenge sidan, men det har framleis ikkje skjedd noko.

 

Kan du @Renathe-Johanne Wågenes - Arkivverketmelde frå også om dette? Kan dette evt. vere eit generelt problem som gjeld 1815-teljingane?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.