Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Tyding av tinglysning i Stavanger 17. september 1845 - vedr. Henrich Borch Bull ?

Recommended Posts

kortversjonen er at H.B..B. tinglyser at sidan han er gift med Gertrud Margrethe Butler

har han fått full råderett frå Stavanger overformynderi over arven ho fekk utlagt i skifte etter faren,

skipper Johan Butler, 20.aug. 1821. Arven var 32 spd 95 5/32 skil.

Avkallet er dagsett 17. sept 1845.

• Liker 1

Et forsøk:

1 Afkald! Jeg underskrevne Henrich Borch Bull som ifølge Præste-

2 attest er ægteviet med Myndlingen Gertrud Margrethe Butler tilstaaer og herved

3 vitterliggjør at have af Stavanger Regions Overformynderie bekommet fuld Ret og

4 Rigtighet for den bemeldte min Hustru ved Skifte efter faderen afg, Skipper Johan

5 Butler, sluttet 20de August 1821 tilfaldne Arv af Beløb 32 sp 95 5/32 der hidtil

6 har sorteret under bemeldte Overformynderies bestyrelse.,,,,, jeg hermed for disse

7 tredive og to Speciedaler, nitti fem 5/3 skilling ... for Renterne af samme

8 ..... Stavanger Overformynderie, borger og anfører andre Vedkommende dette

9 mit ubetingede og lovlige Afkald og Quittering, hvilket herved bekræftes og under min

10 Haand og Segl i 2de Vidners overvær. Stavanger, den 17de Septr. 1845. H.B.

11 Bull.     Vitterlighet  B.J. Michaelsen. Thr. Helliesen.

Endret av Kjell Lauritzen
  • Liker 1

Forslag og pirkeri:

1 Afkald! Jeg underskrevne Henrich Borch Bull som ifølge Præste-

2 attest er ægteviet med Myndlingen Gertrud Margrethe Butler tilstaaer og herved

3 vitterliggjør at have af Stavanger Byes Overformynderie bekommet fuld Ret og

4 Rigtighet for den bemeldte min Hustru ved Skifte efter Faderen afg, Skipper Johan

5 Butler, sluttet 20de August 1821 tilfaldne Arv af Beløb 32 sp 95 5/32 s  der hidtil

6 har sorteret under bemeldte Overformynderies bestyrelse.Thi er det jeg hermed for disse

7 tredive og to Speciedaler, nitti fem 5/32 skilling saavel som for Renterne af samme

8 meddeler Stavanger Overformynderie, borger og anfører andre Vedkommende dette

9 mit ubetingede og lovlige Afkald og Quittering, hvilket herved bekræftes og under min

10 Haand og Segl i 2de Vidners Overvær. Stavanger, den 17de Septr. 1845. H.B.

11 Bull.    Til Vitterlighet  B.J. Michaelsen. Thr. Helliesen.

Mvh

Endret av Even Stormoen
  • Liker 1

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.