Gå til innhold
Arkivverket

Tyding av tinglysning i Stavanger 17. september 1845 - vedr. Henrich Borch Bull ?

Bente Borgen
 Del

Recommended Posts

kortversjonen er at H.B..B. tinglyser at sidan han er gift med Gertrud Margrethe Butler

har han fått full råderett frå Stavanger overformynderi over arven ho fekk utlagt i skifte etter faren,

skipper Johan Butler, 20.aug. 1821. Arven var 32 spd 95 5/32 skil.

Avkallet er dagsett 17. sept 1845.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et forsøk:

1 Afkald! Jeg underskrevne Henrich Borch Bull som ifølge Præste-

2 attest er ægteviet med Myndlingen Gertrud Margrethe Butler tilstaaer og herved

3 vitterliggjør at have af Stavanger Regions Overformynderie bekommet fuld Ret og

4 Rigtighet for den bemeldte min Hustru ved Skifte efter faderen afg, Skipper Johan

5 Butler, sluttet 20de August 1821 tilfaldne Arv af Beløb 32 sp 95 5/32 der hidtil

6 har sorteret under bemeldte Overformynderies bestyrelse.,,,,, jeg hermed for disse

7 tredive og to Speciedaler, nitti fem 5/3 skilling ... for Renterne af samme

8 ..... Stavanger Overformynderie, borger og anfører andre Vedkommende dette

9 mit ubetingede og lovlige Afkald og Quittering, hvilket herved bekræftes og under min

10 Haand og Segl i 2de Vidners overvær. Stavanger, den 17de Septr. 1845. H.B.

11 Bull.     Vitterlighet  B.J. Michaelsen. Thr. Helliesen.

Endret av Kjell Lauritzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag og pirkeri:

1 Afkald! Jeg underskrevne Henrich Borch Bull som ifølge Præste-

2 attest er ægteviet med Myndlingen Gertrud Margrethe Butler tilstaaer og herved

3 vitterliggjør at have af Stavanger Byes Overformynderie bekommet fuld Ret og

4 Rigtighet for den bemeldte min Hustru ved Skifte efter Faderen afg, Skipper Johan

5 Butler, sluttet 20de August 1821 tilfaldne Arv af Beløb 32 sp 95 5/32 s  der hidtil

6 har sorteret under bemeldte Overformynderies bestyrelse.Thi er det jeg hermed for disse

7 tredive og to Speciedaler, nitti fem 5/32 skilling saavel som for Renterne af samme

8 meddeler Stavanger Overformynderie, borger og anfører andre Vedkommende dette

9 mit ubetingede og lovlige Afkald og Quittering, hvilket herved bekræftes og under min

10 Haand og Segl i 2de Vidners Overvær. Stavanger, den 17de Septr. 1845. H.B.

11 Bull.    Til Vitterlighet  B.J. Michaelsen. Thr. Helliesen.

Mvh

Endret av Even Stormoen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider