Gå til innhold
Arkivverket

Lenking av skannede sider til Stanges første kirkebok 1714-1722


Steinar Vasaasen
 Del

Recommended Posts

Det mangler lenking mellom transkribering og skanning. Er det mulig å få dette på plass ?

 

mvh

Steinar Vasaasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.4.2023 den 16.09, Steinar Vasaasen skrev:

Det mangler lenking mellom transkribering og skanning. Er det mulig å få dette på plass ?

 

mvh

Steinar Vasaasen

Hei

 

Arkivverket har ikke ressurser til å få utført dette, men det er mulig for andre å få tilsendt excelfilen med transkriberingen fra Digitalarkivet og legge inn bildeID i denne. Deretter kan man republisere filen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser nå at lenking mellom transkribering og skanning fungerer sånn ca etter side 100. Årsaken er altså at man ikke har lagt inn korrekte angivelse av sidetallene når man transkriberte de ca første 100 sidene. Dermed fungerer ikke den automatiske koblingen. Sidetallene må altså korrigeres, deretter vil koblingen fungere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ber jeg om at dere sender meg excel-fila, så gjør jeg en "oppfrisking" av den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2023 den 8.20, Steinar Vasaasen skrev:

Da ber jeg om at dere sender meg excel-fila, så gjør jeg en "oppfrisking" av den.

Hei

Jeg skal lage til noe og sende deg 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.