Gå til innhold
Arkivverket

For n-te gang - DET SKAL BRUKES FULLT NAVN SOM VISNINGSNAVN I DETTE FORUMET - Anmodning til Arkivverket, vær så snill, rydd opp i dette! *[English: USE YOUR FULL NAME AS DISPLAY NAME].

Egil Johannessen
 Del

Recommended Posts

*[English: see end of this post].

Dette har vært et problem i mange år og har blitt tatt opp flere ganger tidligere, blant annet av @Anne-Lise Hansen (takk 😊) i denne tråden [Det skal brukes fullt navn i dette forumet].

og i denne tråden hvor Arkivverket kom med svar/forklaring [Anmodning til Digitalarkivet om å endre registreringsskjemaet for nye brukere]. Brukernes tilbakemeldinger på Arkivverkets forklaring ble ikke besvart.

Kravet om fullt navn som visningsnavn kan man finne i følgende:

Ordensregel # 1 - “Oppgi fullt navn og korrekt e-postadresse og bruk fullt navn som visningsnavn.” [LENKE]
Registreringsvilkår # 1  - “Oppgi fullt egennavn (fornavn og etternavn).” [LENKE]

Veiledningen - “Vi er opptatt av at alle skal opptre med fullt navn i debattene. Alias eller kun ett av navnene dine er ikke godt nok.” [LENKE]
Bli medlem av Arkivverkets debattforum - “Visningsnavnet skal inneholde fullt navn.” [LENKE]

Inntil Arkivverket tar affære så er det da opp til oss brukere å ta hånd om dette. Jeg oppfordrer derfor alle til felles dugnad: Anmod “anonyme” brukere på en høflig og vennlig måte om å endre til fullt navn som visningsnavn.

Lenke - [Endre visningsnavn]

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

*English:

Discussion forum rules, # 1 - “Use your full name as a display name” [LINK]

How to register and other useful guides - “In the debate forums you need to use your full name. Alias or just part of your name is not allowed” [LINK]

Register a user in the The National Archives discussion forum - “Display name must be your full name” [LINK]

Here’s how to set display name to full name - [Changing display name]

Endret av Egil Johannessen
  • Liker 15
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Jeg ser at det stadig er nye brukere som ikke bruker fullt navn så jeg løfter denne!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Ja, da løfter jeg denne igjen siden det til stadighet er brukere som ikke registrerer seg med fullt navn som visningsnavn!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.