Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Enebakk konfirmant 1772 "Hans Torers MelnæsSaugstuen" - noen som forstår hvilken gård han er på?

Recommended Posts

9. siste på venstre side:  https://www.digitalarkivet.no/kb20061026070226

det er også (3. sist) en Ole Lars med "adresse" Melnæs - uten at det gjør meg noe klokere.

Jeg kan ikke se at ordet overhodet forekommer i bygdebøkene (enten man staver det Melnæs eller Melnes).

Noen lokalkjente?

Endret av tom askerøi

Lite lokalkunnskap, men eg les "MelnæsSaugstuen"

Tydeforumet er forresten --- > ditover 😉

Endret av Morten Sylte
  • Takk 1
  • tom askerøi changed the title to Enebakk konfirmant 1772 "Hans Torers MelnæsSaugstuen" - noen som forstår hvilken gård han er på?

Jeg har "plaget" hjelperne på tydeforumet massevis av ganger - men i dette tilfellet var det ikke akkurat hva det sto som var det viktige.

Jeg trodde at jeg hadde klart å tyde "nok" til at lokalkjente kunne fortelle meg hvilken gård jeg skulle lete etter fyren på - og de lokalkjente er det vel størst sjanse for å treffe på her i brukerforumet?

Har endret tittelen i håp om å "tilfredsstille alle" (smil)

Det later til han befant seg i en plass med navnet Sagstuen som hørte inn under gården Melnes. Det er i alle fall slik jeg tolker det. Melnes i Enebakk hadde i 1950 gårdsnummere 27 og 28. Ser ikke ut til at gården er med i de tre bindene av gårdshistorien som er fritt tilgjengelig.

• Takk 1

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.