Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Trenger gardsnavnet på brudgommens John Olsen navn ved vielse nr 10 og på brudens far

Recommended Posts

Hei trenger gardsnavnet på brudgommens John Olsen navn ved vielse nr 10 og på brudens far 

Vielse nr 10 https://www.digitalarkivet.no/kb20051209010654

På forhånd tusen takk 

Endret av Bjørn A Løkken
  • Bjørn Andreas Johansønn Løkken changed the title to Trenger gardsnavnet på brudgommens John Olsen navn ved vielse nr 10 og på brudens far

Føde- og opphaldsstad, og etternamn for far, les eg som "Næsse".

brura sin far:  "Hmd Christopher Christophers: Skiftesvigen"

men ho er kalla "Dyvig" og fødd i "Vatland i Strands Sogn"

• Liker 1

Tusen hjertelig takk @Ivar S. Ertesvåg  denne fødsel til Guro Christophersdatter er oppgitt til å være i eller under garden Vatland i 1822 ( jeg vet ikke om Vatland er et gardsbruk eller et geografisk område ) , og i følge deg er dette da i Strand Sogn i Rogaland , men hvor i all verden er vi da i hvilken av kirkebøkene - jeg klarer ikke å finne hennes fødsel - jeg føler meg helt fortapt i geografien der ute i Rogaland 😇

11 minutter siden, Bjørn A Løkken skrev:

jeg vet ikke om Vatland er et gardsbruk eller et geografisk område

Vatland i Strand:

Skjermbilde 2023-10-30 kl. 14.45.17.jpg

Mvh

Endret av Even Stormoen
  • Liker 1

Tusen hjertelig takk min gode venn @Even Stormoen 🙂 ha en feiende flott mandag's aften 🙂

• Liker 1

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.