Gå til innhold
Arkivverket

Fungerer ikke gammel grunnbok?


Lars Jørgen Ormestad
 Del

Recommended Posts

Jeg har i tre dager nå forsøkt å bestille grunnboksblad fra Gammel grunnbok på digitalarkivet. 

Her fyller man jo inn e-post og får tilsendt kopi av grunnboksbladet. Jeg har forsøkt mange ganger de tre siste dagene, men ikke fått noe. Har også fått andre til å prøve med sin e-postadresse (samt at jeg har testa på jobb-e-posten min). 
Er det en motor som har stoppet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp testet, og da fungerte tjenesten som normalt, dvs. at jeg mottok e-post etter 10-20 sekunder. En kollega testet i går ettermiddag og meldte også at tjenesten tilsynelatende fungerer normalt.

 

Noe nytt fra din side?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kristian Hunskaar (Arkivverket) skrev:

Jeg har nettopp testet, og da fungerte tjenesten som normalt, dvs. at jeg mottok e-post etter 10-20 sekunder. En kollega testet i går ettermiddag og meldte også at tjenesten tilsynelatende fungerer normalt.

 

Noe nytt fra din side?

Det kan se ut som det er noe feil på de gårdene jeg har bestilt. 


Har prøvd eiendommer i Sandefjord - og de får jeg ikke - heller ikke i kveld. 

 

Prøvde en eiendom i Tønsberg nå, og den fikk jeg etter 20 sekunder. 

Så da er feilen enda mer merkelig enn jeg trodde...

 

Lars Jørgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, @Lars Jørgen Ormestad.

 

Jeg har funnet noen logger i databasen og ser hvilke eiendommer du har prøvd å bestille. Det ser ut til at generering av PDF-fil feiler for noen bestillinger, og jeg har inntrykk av at den bakenforliggende årsaken er en feil i fillageret som gjør at noen bildefiler ikke lar seg hente. Det er nok bare tilfeldig hvilke eiendommer som er rammet, men dette må våre IT-folk se på, og det blir neppe før på mandag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.