Jump to content
Arkivverket

Fungerer ikke gammel grunnbok?


Lars Jørgen Ormestad

Recommended Posts

Jeg har i tre dager nå forsøkt å bestille grunnboksblad fra Gammel grunnbok på digitalarkivet. 

Her fyller man jo inn e-post og får tilsendt kopi av grunnboksbladet. Jeg har forsøkt mange ganger de tre siste dagene, men ikke fått noe. Har også fått andre til å prøve med sin e-postadresse (samt at jeg har testa på jobb-e-posten min). 
Er det en motor som har stoppet? 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nettopp testet, og da fungerte tjenesten som normalt, dvs. at jeg mottok e-post etter 10-20 sekunder. En kollega testet i går ettermiddag og meldte også at tjenesten tilsynelatende fungerer normalt.

 

Noe nytt fra din side?

Link to comment
Share on other sites

6 minutter siden, Kristian Hunskaar (Arkivverket) skrev:

Jeg har nettopp testet, og da fungerte tjenesten som normalt, dvs. at jeg mottok e-post etter 10-20 sekunder. En kollega testet i går ettermiddag og meldte også at tjenesten tilsynelatende fungerer normalt.

 

Noe nytt fra din side?

Det kan se ut som det er noe feil på de gårdene jeg har bestilt. 


Har prøvd eiendommer i Sandefjord - og de får jeg ikke - heller ikke i kveld. 

 

Prøvde en eiendom i Tønsberg nå, og den fikk jeg etter 20 sekunder. 

Så da er feilen enda mer merkelig enn jeg trodde...

 

Lars Jørgen

Link to comment
Share on other sites

Hei, @Lars Jørgen Ormestad.

 

Jeg har funnet noen logger i databasen og ser hvilke eiendommer du har prøvd å bestille. Det ser ut til at generering av PDF-fil feiler for noen bestillinger, og jeg har inntrykk av at den bakenforliggende årsaken er en feil i fillageret som gjør at noen bildefiler ikke lar seg hente. Det er nok bare tilfeldig hvilke eiendommer som er rammet, men dette må våre IT-folk se på, og det blir neppe før på mandag.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.