Gå til innhold
Arkivverket

Arkivverket og Arkivportalen


Recommended Posts

På Arkivportalen kan man legge inn som et filter Arkivinstitusjon. Jeg har tidligere brukt dette ofte for å søke etter materiale som befinner seg på et Statsarkiv. Den muligheten er nå borte fordi alle Arkivverkets institusjoner er slått sammen til koden AV. Dette er ihvertfall for meg et betydelig tilbakeslag når det gjelder funksjonaliteten ved Arkivportalen. Jeg har forelagt problemet for Arkivportalen, men de kan selvfølgelig ikke gjøre noe med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Finn Karlsen skrev:

På Arkivportalen kan man legge inn som et filter Arkivinstitusjon. Jeg har tidligere brukt dette ofte for å søke etter materiale som befinner seg på et Statsarkiv. Den muligheten er nå borte fordi alle Arkivverkets institusjoner er slått sammen til koden AV. Dette er ihvertfall for meg et betydelig tilbakeslag når det gjelder funksjonaliteten ved Arkivportalen. Jeg har forelagt problemet for Arkivportalen, men de kan selvfølgelig ikke gjøre noe med dette.

 

Alle Arkivverkets Asta-databaser er slått sammen til én, og da tror jeg sammenslåinga av institusjoner til én (AV / Arkivverket) er en praktisk og nødvendig konsekvens av det.

 

Jeg vet om ett søkegrep du kan gjøre, for å kompensere:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Kristian og godt nytt år.

Jeg har for så vidt funnet ut at jeg kan bruke sti-en, men jeg synes nå dette er et eksempel på at endringer Arkivverket gjør, skaper utfordringer for brukerne. Hva som ligger i en "praktisk konsekvens" vet jeg ikke, men det er sikkert noe lurt.

 

Finn

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått beskjed om at denne filtreringsmuligheta vil komme på plass igjen, men det vil ta nokre veker.

  • Liker 2
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det var enda godt, og hva er vel noen uker?

 

Finn

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.