Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Har noen tips for søking i Gdansk, Polen?

Recommended Posts

Jeg søker etter min 3x bestefar Cornelis Schmidt som, i følge ham selv, var født i Gdansk 1754. Han var sjømann, giftet seg i Trondheim 1797 og fikk en datter Anne Regine samme år. Regine er et uvanlig navn, kanskje var hun oppkalt etter sin farmor?

Cornelis er et sted nevnt med patronymet Cornelisen, så hans fars navn var kanskje Cornelis (men er litt usikker på om det er korrekt). «Min» Cornelis Schmidt døde i Altona i 1799 på sjøreise hjem fra Spania.

Er det noen som kjenner til hvordan jeg kan lete etter Cornelis og familien hans i polske kilder?

Endret av Cecilie Simon

Uten at jeg har noen erfaring med kilder derfra, står det en god del om det på en FamilySearch side. Kanskje du kan finne noen gode tips her:

https://www.familysearch.org/en/wiki/West_Prussia_(Westpreußen),_Prussia,_German_Empire_Genealogy

• 2 uker senere...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.