Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Hvem signerte brev datert 21. juli ?

Recommended Posts

Ja, selvfølgelig er det Selmer !! Ser det med en gang når jeg ser på det igjen !

Tusen takk.

Når du er i "lesehjørne" klarer du også denne "enkle" signatur i brevet jeg vedlegger ?

Helt sikkert latterlig enkelt, men jeg står helt stille. Brevet er lesbart, men Nicolay Holter(?)

Holter. 1872. Brev. Mini.jpg

Holter. 1872. Forside. Mini.jpg

Tusen takk for ditt svar. Det navnet var ikke i mine tanker, men jeg fant en Nicolai Møller, født 28. sept. 1840.

Han var dispasjør og skipsreder.

Hvordan han kan knyttes til brevets innhold vet jeg ikke, men jeg skal prøve å finne en forbindelse, utfra det navnet du mener det kan være.

En litt slumsete transkripsjon av brevet sier:

Jernverkseier Treschow har i henhold til lov av 17. mai o. a. forlanget Hovedskyldelingscommisjonens kjennelse i anledning ... av Fretzø / Farrisdammen.

den anledning skal Laurvigs   ....commission erklære seg og mødet er berammet til den 18. oct. kl. 10 for. i Johannesens Hotel i Laurvig.

Herom har jeg troet at burde underette dem.

Fossane pr. Tønsberg

29. sept. 1872

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.