Gå til innhold
Arkivverket

Lenke til Arkivportalen fungerer ikke


Lisbeth Løchen
 Del

Recommended Posts

Når man er inne på skanna materiale på Digitalarkivet er det lagt inn lenke til Arkivportalen under arkivreferanse for de enkelte dokumenter/sider.  Denne er nyttig når man skal bestille opp materiale. Jeg har brukt det tidligere, men lenkene har ikke fungert på lang tid.

 

Blir dette rettet opp snart?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2024 den 15.49, Lisbeth Løchen skrev:

Når man er inne på skanna materiale på Digitalarkivet er det lagt inn lenke til Arkivportalen under arkivreferanse for de enkelte dokumenter/sider.  Denne er nyttig når man skal bestille opp materiale. Jeg har brukt det tidligere, men lenkene har ikke fungert på lang tid.

 

Blir dette rettet opp snart?

 

Arkivverket tok i desember i bruk en ny versjon av arkivkatalogprogramvaren Asta. Her benyttes en annen type id enn i tidligere versjoner (uuid kontra urnid). Dette innebærer at alle katalogdata i Digitalarkivet må oppdateres. Dette skal la seg gjøre maskinelt, ettersom det finnes en koblingstabell mellom gammel urnid og ny uuid, men Arkivverket har foreløpig ikke fått gjennomført denne oppdateringa. Jeg kan ikke gi noe tidsestimat, men personlig håper jeg at dette vil bli oppdatert så snart som mulig.

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.