Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Ottar Emil Petersen født i Sparbu i 1913

Recommended Posts

Noen som har opplysninger om Ottar (kan være Lothar eller Lottar) Emil Petersen som er oppgitt å være født i Sparbu i 1913? Han har senere tatt navnet Ottar Bjørkmo og flyttet til Tønsbergområdet ca. 1930. Mor skal ha vært Ragna Hansine Lorentsdatter Lian. 

Flott, det dukker opp mye bra her nå fra kyndige hjelpere. Gårdsarbeider Edvard Petersen er oppgitt som far til brudgommen. Jeg har trodd at han døde i 1907, men det kan altså ikke stemme i og med at han blir far i 1913. Vet noen hvem den riktige Edvard Petersen er? Bodde han i Sparbu og hadde han søsken?

3 timer siden, Torodd Østerås skrev:

Flott, det dukker opp mye bra her nå fra kyndige hjelpere. Gårdsarbeider Edvard Petersen er oppgitt som far til brudgommen. Jeg har trodd at han døde i 1907, men det kan altså ikke stemme i og med at han blir far i 1913

Du tenker på Anton Edvard Pedersen Som Ragna Hansine blir gift med i 1902 :nr 12: https://media.digitalarkivet.no/view/5340/184

og som døde 1907: nr 5: https://media.digitalarkivet.no/view/5340/232

Endret av Allan Frantzen

Anton Edvard Petersen eller Pedersen som døde i 1907 kan som nevnt ikke ha vært far til Ottar Emil Petersen (heter han Petersen etter en far som het Peter?) som ble født 6. april 1913. Ottar, som senere tok navnet Lothar Bjørkmo, oppgir også gårdsarbeider Edvard Petersen som far når han gifter seg i 1943. Noen gode forslag for å finne den egentlige far til Ottar/Lothar? 

32 minutter siden, Anne Hildrum skrev:

Og her ser det ut som om faren er født i 1868 i Verdal.

Hei, og takk for bidraget. Jeg har sett dette, men får det fortsatt ikke til å stemme at han kan være far til Ottar/Lothar Bjørkmo fordi Anton Edvar Petersen er død 6 år før Ottar fødes. 

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.